minlangtan

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

"Jag avundas dig som får göra den här resan"

Av minlangtan - 14 februari 2014 09:56

För reser, det gör jag. Utan karta, visum eller kompass uppever jag mitt nya liv. Smaka på orden - mitt nya liv.

Jag fick en sådan fin kommentar från Livets Underverk där hon beskrev att mitt språk, mina ord blivit så mycket mer levande. Ja, hela jag har börjat leva mitt liv, tagit ansvar för att fylla det med saker som får mig att må bra.

Att leva innebär också att man fäller tårar, levande innerliga tårar.

För ibland kommer tårarna, av hat, av ilska, glädje, lycka, oro eller andra känslostormar.

Jag försöker leva med känslan, välkomna den och behandla den som just bara en känsla - något som kan visa oss vägen till det livet vill visa oss.


Jag sitter på jobbet, packar ihop det sista, checkar av och skriver autosvar.

Vi ska resa, min bästa väninna och jag.

Vi har kompass, resebiljett och en reseguide - en klassisk resa för att fira livet. Vi som ringt varandra mitt i nätterna, gråtit, skrikit, tagit oss igenom 2013 med bravur - nåja, med livet i behåll iallafall.


På jobbet genomgår jag också en resa. En resa som tvingar mig att slänga mig ut från gamla invanda mönster, utmana mig själv och mitt ledarskap. Det pirrar i magen, det är ovant där ute på djupt vatten.

Med mig på denna resa har jag en helt fantastisk coach som stöttar men även utmanar.

Igår under vår träff, när vi pratade om mina nyfunna styrkor, personsliga styrkor i mitt ledarskap så utbrister han att han innerligt avundas mig som får göra denna resa rent yrkesmässigt.

Han stannade upp, lutade sig tillbaka och väntade på reaktion från mig och så kom den.

Jag är så obeskrivligt stolt över hur jag tar mig igenom denna resa, även denna resa.

 

Att stanna upp, välja livet, välja viljan att göra mitt liv till någonting så bra det bara går.

Jag är så stolt över min stora aptit på livet, för den har inte alltid varit självklar. Den har krävt mod, styrka, vilja och ibland bara rent "do it".


Ikväll ska resa på mitt privata plan fortsätta. Jag ska ut på öppet hav, möta blickar, kroppar, nya sidor av mig. Få höra "ap ap, fröken. Inte den där blicken" Jag ska titta lika förvånat på honom och fråga mig själv vilken blick jag utstrålar. Jag utstrålar något, jag är mig själv, möter nya sidor av mig själv som jag inte trodde fanns.

Det är en förbannat häftig resa att kunna tycka om sig själv, just för den man är.

Och jag avundas mig själv som får göra den här resan...


 
 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

15 februari 2014 02:23

Det är så ofantligt skönt att se dig må så mycket bättre!!

Tack för att du delar med dig av din resa!
Kram
JVJK

http://Jagvilljagkanjagvagar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards