minlangtan

Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Ett enda "ok"

Av minlangtan - 19 mars 2014 19:24

Min psykolog frågade mig förra gången hur JAG skulle vilja förhålla mig i den kontakt min fd sambo och jag måste ha med varandra. Vi kommer behöva ha kontakt med varandra, allt annat är att blunda för. Det finns saker som inte står i bloggen och som aldrig kommer att hamna här, men som gör att vi kommer behöva ha kontakt några gånger per år.

Idag, när jag står i köket och lagar middag med musiken på högsta volym så dyker det upp - ett sms.
Det var då jag tänkte på den målbild jag satte upp hos min psykolog.
Att vara oberörd mot honom. Jag får ingen mer ursäkt, jag får ingen mer förklaring. Jag kommer aldrig att få någon hjälp tillbaka eller en uppskattning för det jag gjort eller gör. Dags för mig att förstå det och sluta gnata om varför varför varför och sluta pressa honom om allt han inte gör för mig. I 5 månader har jag varit arg och förbannad på honom.
Visst, han har förtjänat varenda ord han fått höra. Men det sliter på mig att aldrig få en ursäkt eller något tillbaka. Dags att sluta förvänta sig något tillbaka.
Målbilden var att kunna vara kort och neutral i tonen.

Fastän tårarna rann och jag kastades tillbaka till augusti, så höll jag emot.
Den blåa svarsrutan har nog aldrig varit så kort på min iPhone.
"Ok" blev svaret.
Och jag är ett steg närmare min målbild.
Idag blev han förskonad mot att höra hur lite han gör och gjort.
Jag tog ett stort steg närmare mig själv, att kunna släppa det där det hör hemma...

 
 
Jagvilljagkan

Jagvilljagkan

19 mars 2014 22:30

Jag vet förstås inte hur det känns, men jag anar att det krävdes kraft det där. Heja dig!!

I mina öron låter det som att du bestämmer över ditt liv snarare än att låta honom fortsätta påverka hur du mår. Fantastiskt! Låt inte honom "vinna" :)

Kram

http://Jagvilljagkanjagvagar.wordpress.com

minlangtan

19 mars 2014 22:31

Ja, det krävdes enormt med kraft att bara få dit ett ok och låta det förbli ett ok.
Kram!

 
Ingen bild

Malin

20 mars 2014 10:46

Hittar inga andra ord än: BRA!! :) Hejja hejja!
Kämpa på vännen! Jag vet att det är svårt, men du fixar det!!

Kram!!

 
evl

evl

21 mars 2014 08:30

Starkt jobbat vännen! Kramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards