minlangtan

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

Du får inte mer av mig...

Av minlangtan - 21 mars 2014 15:54

Efter dryga 7 månader kommer min lampa tillbaka. En lampa jag älskar och saknat, ett minne en del av mig. Sönderslagen på en fyllefest.
Skulle lagas, men alltid fått höra att det kommer, jag ska få den, men den har aldrig kommit...

Idag stod den på min bro, lagad med ELTEJP. Snyggt. Förbannad, besviken och ledsen.
Direkt vill jag ta upp telefonen, riva av, skälla, ställa till svars, bli vansinnig.
Som så många gånger förr...

Men nej, solen skiner, jag smet från jobbet kl 15, ska fredagsträna, har ett stort leende inombords av livslust och den stora aptit på livet som sprider sitt lugn...
Så nej. Han får inte mer av mig.
2 utmaningar denna vecka, 2 avklarade...
Bring it on!

 
 
Ingen bild

Monica

22 mars 2014 19:29

Jag förstår din ilska, men tänk också på att din fd är inte den enda som kan fixa saker! Jag står sedan drygt två år sedan ensam med hus, sommarstuga och jordbruksfastighet. Hantverkare är livet på en pinne! De spacklar, målar, tapetserar, ger goda råd och får gamla lampkronor att funka. Man får vifta lite med betalkortet, men det blir jättebra! Önskar (med anledning av ditt inlägg) att jag kunde skicka bilder till dig från min sommarstuga. Elektrikern fixade upp en kristallkrona och två kristallampetter i sovrummet och en hel underbar lampkrona från 50-talet i "vardagsrummet". Den sistnämnda hade sådan där gammal eldragning som såg ut som flätade skosnören. Han bytte hela eleriet så att det bara var att kroka upp den och sätta i kontakten (med det vanliga trasslet när det finns två piggar i lampan och tre hål i fästet).

Eltejp låter inget vidare - ring en elektriker. Det är du värd!
/M

minlangtan

22 mars 2014 23:45

Men nu tror jag att du missförstått mig kraftigt. Min sambo har inte gjort EN enda sak i mitt hus och ska inte göra
det heller. Han eller hans son hade sönder mina kära lampa, skärm som skulle svetsas ihop. Han lovade att göra det och sen har det gått månader. Men... jag förväntar mig inte att han ska göra något i mitt hus, det vill jag inte. Här har snickare, elektriker och rörmokare anlitats för över halvmiljonen, så du verkar fått det om bakfoten.
Jag älskar hantverkare!

 
Ingen bild

Monica

23 mars 2014 11:02

Jo, jag har fattat att någon annan renoverar huset (lysande!). Vad jag menade var egentligen att det inte är någon mening med att öda energi på eltejpen - eller föralldel på den som tejpade - eftersom professionell hjälp finns att få och lampan blir som ny igen.Och dessutom är lampan din - his loss, so to speak.

/M

minlangtan

23 mars 2014 12:05

Tack, då är jag med!

 
evl

evl

26 mars 2014 12:12

Strongt jobbat vännen! Kramar <3

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards