minlangtan

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av minlangtan - 27 mars 2014 09:08

I söndags bestämde jag mig. En bagatell fick bägaren att rinna över. Nu klipps allt, allt allt ALLT.
Jag kommer inte längre hjälpa till, nu får bollen rulla mot botten snabbare än fort, jag varken kan eller tänker göra något.
Han vet så väl att jag så många gånger sagt att jag inte kan leva med mig själv om jag struntar i att hjälpa honom.
Men nu har jag bestämt mig, nu ska jag inte hjälpa eller göra något mer. Jag ska inte ens vara neutral som jag skrev nedan. Jag ska inte ens ha något med honom att göra.
Det räcker nu.
Jag fick höra att det ska smälla både här och där. Ja, det får göra det då för nu har jag bestämt mig och i några dagar har beslutet landat bra i magen. Jag har lämnat tillbaka alla papper i postlådan. Jag åkte direkt och gjorde det i söndags. Så skönt...
Nu har jag en dryg veckas lugn innan han är tillbaka i staden och det kommer garanterat bli cirkus. Jag hade lovat att göra en uppgift som skulle vara inlämnad 31 mars. Även den lade jag ogjord i brevlådan i hans nya bostad.
Hur kunde det bli så här? Den snällaste finaste största nallebjörnen blev elak, hotfull och vidrig.
Men jag har bestämt mig, han är borta i mitt liv. Han har gått vidare i sitt liv, dags även för mig att göra det.

Om en dryg timme börjar min behandling hos psykologen. 3-4 ggr av den och sedan ska jag ha lämnat honom där han hör hemma, bakom mig.
Jag är orolig eftersom man kan bli ledsen och sova oroligt. Tog ledigt resten av dagen och ska bara lyssna på kroppen.

Ikväll ska jag träffa Bonus. Tillbaka till min gamla by. Första gången som jag svänger in där på 4 månader.
Jag ville inte komma tomhänt och är på långa vägar inte klar med vilken kontakt jag ska ha med honom i mitt liv. Många har tårarna varit denna vecka sedan det blev klart att vi kommer träffas idag när jag åker upp i annat ärende...
Jag saknar honom något oerhört när jag tillåter mig att känna efter.
Med mig har jag ett litet miniträd. Och jag vet att det blir precis så perfekt som jag vill med det trädet. Han kommer förstå symboliken i det utan att det ens behöver förklaras. Det vet jag... Lille älskade Bonus.

Ja, idag blir det en tung dag.
Men inom mig pirrar livslusten. Att få vara någon i andras ögon.
Stil, klass, värme, humor, charm, pondus. Underbart! Det är verkligen ett kvitto på min stora aptit till livet och den blir liksom bara större och större...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards