minlangtan

Alla inlägg den 12 april 2014

Av minlangtan - 12 april 2014 10:56

Jag har nog sällan varit så tacksam över att fredagen är över, och att en ny dag tar vid. För som jag mådde igår, ojoj.

Jag gick 9,3 km - men trycket släppte inte.

Jag sov 3 timmar - men trycket släppte inte.

Körde 160 km/h - men trycket släppte ändå inte.


Precis som Livets underverk kommentarede så sa min pyskolog att det är fullt normalt att må så här under pågående behandling. Man blir oerhört sårbar och förlorar alla skyddsbarriärer som man annars har. All energi går till att hjärnan ska bearbeta det som kommer fram under behandlingen.

Jag visste att det skulle vara tufft, men så här... vill jag verkligen inte må.


Utöver behandlingen så är det så mycket annat som snurrar på i livet.

Mitt beslut att klippa alla band har gett reaktion, och inte vilken som helst heller. Men jag står kvar, fast besluten - min godhet är inte hans längre.

En renovering kan ju göra vem som helst matt, och just nu känns det för mycket.


Dörrar stängs och andra öppnas och utforskas. Det är så läckert, så överväldigande och så ljuvligt att få förmånen att lära känna sig själv igen. 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards