minlangtan

Alla inlägg den 20 april 2014

Av minlangtan - 20 april 2014 15:28

Många säger att jag ser piggare ut än på länge, att jag ser ut att må bra. Min mamma sa häromdagen "ja men tänk vilket umgänge du har nu, långt från fylla och hembränt". Min bästa väninna sa imorse när jag beklagade mig att jag var lite seg efter gårdagskvällen "ja, men du lever livet fullt ut iallafall".

Ja, det gör jag.
Jag mår bättre än någonsin.
Jag umgås med härliga människor, jag skrattar, har roligt och lever ett helt annat liv.
Men just nu när jag kom hem, ska förbereda påskmiddagen inför kvällens släktrace så kom det över mig, till tonerna av Melissa Horns "Jag saknar dig mindre och mindre"... att jag hade kunnat byta bort allt det fina jag upplevt dessa månader om det bara fanns en trygg famn att hoppa in i. Jag vet att han inte var det, och jag skulle aldrig någonsin ta tillbaka - men just nu är det ett smärtsamt erkännande att jag känner mig lite ensam. Jag saknar Honom.
Vem denne är vet jag inte.
Han som jag delat alla drömmar med?
Han som jag pratar mig igenom alla nätter och flirtar mig igenom dagarna med?
Han som skulle göra mig komplett och låta mig få bli mamma?
Han som känner mig utan och innan?
Han som jag nyss lärt känna?

Jag saknar Honom...
Tårarna rinner och Melissa fortsätter att sjunga om otrohet och känslan av att bli bedragen.

Det blev lite ynkligt här för en stund...

Av minlangtan - 20 april 2014 10:19

Det är påskdagsmorgon och jag ligger lite halvseg i sängen. Påsken har hittills gått i ett. En kort fjällvisit, middag med goda vänner i om en dryg timme dras firande med släkten igång för dagarna två.

Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att tankarna snurrar nonstop hos mig.
Det är väl en del av processen kan jag tänka mig.
Ska jag skriva om att jag träffar någon?
Om att jag längtar efter ett färdigt hus?
Om att det är andra i min omgivning som får ta mina tvivel fastän det inte är någon annan än skitstöveln som rår för det?
Om att jag är rädd att fortsätta investera känslor i någon?
Om att jag ibland känner sådan ensamhet att jag inte vet var jag ska ta vägen?
Om att jag ibland behöver vara helt ensam och gråta och skrika?
Om att jag bävar för sommaren?
Om att jag innerst inne känner att sommaren kommer bli den bästa på länge?
Om att självkänslan åker berg-o-dalbana?

Det är många tankar som åker runt inom mig, men jag låter det vara så.
Det är tydligen normalt i behandlingen och på torsdag är det dags igen.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards