minlangtan

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Smärtsamt erkännande...

Av minlangtan - 20 april 2014 15:28

Många säger att jag ser piggare ut än på länge, att jag ser ut att må bra. Min mamma sa häromdagen "ja men tänk vilket umgänge du har nu, långt från fylla och hembränt". Min bästa väninna sa imorse när jag beklagade mig att jag var lite seg efter gårdagskvällen "ja, men du lever livet fullt ut iallafall".

Ja, det gör jag.
Jag mår bättre än någonsin.
Jag umgås med härliga människor, jag skrattar, har roligt och lever ett helt annat liv.
Men just nu när jag kom hem, ska förbereda påskmiddagen inför kvällens släktrace så kom det över mig, till tonerna av Melissa Horns "Jag saknar dig mindre och mindre"... att jag hade kunnat byta bort allt det fina jag upplevt dessa månader om det bara fanns en trygg famn att hoppa in i. Jag vet att han inte var det, och jag skulle aldrig någonsin ta tillbaka - men just nu är det ett smärtsamt erkännande att jag känner mig lite ensam. Jag saknar Honom.
Vem denne är vet jag inte.
Han som jag delat alla drömmar med?
Han som jag pratar mig igenom alla nätter och flirtar mig igenom dagarna med?
Han som skulle göra mig komplett och låta mig få bli mamma?
Han som känner mig utan och innan?
Han som jag nyss lärt känna?

Jag saknar Honom...
Tårarna rinner och Melissa fortsätter att sjunga om otrohet och känslan av att bli bedragen.

Det blev lite ynkligt här för en stund...

 
 
evl

evl

22 april 2014 11:28

Din perfekta andra hälft väntar på dig och en dag kommer du att känna dig mer komplett än någonsin. Någon som är lika fantastisk som dig <3 Kramar!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards