minlangtan

Alla inlägg den 14 maj 2014

Av minlangtan - 14 maj 2014 21:35

En av mina medarbetare har fått barn. En graviditet som varit helt hypad på jobbet. Det har varit babyshower och allt plus lite till. I höstas gjorde det förbannat ont.
Gissningslekar på namn och inte en enda fikarast utan att exakt alla kvinnor skulle ha synpunkter om magar, graviditet och förlossning.
Då bet jag ihop. Gick oftast därifrån.

För någon vecka sedan skulle flickebarnet visas upp och veckor innan förbereddes det hela av våra kvinnor på jobbet. Så upphöjt och stort. Jag hade tjänsteärende och hann inte träffa underverket.
Det åligger mig ändå att hålla kontant med min medarbetare under hennes förändraledighet.
Idag åkte jag hem till henne, tog med mig lunch och gratulerade henne till hennes nya liv som mamma.
Hon vet om min längtan. Vi har träffats på KK, jag har tipsat om TF.
Nu är det så livet så långt borta från mig.

Idag när jag satt med den lilla söta flickan i min famn, det som förr var min allra högsta dröm...
... så kändes det så långt ifrån mitt liv och längtan var som bortblåst. En väldigt skum känsla.
Jag blev lite rädd för känslan, eftersom jag har ett mentalt datum då jag tänker påbörja min resa att bli mamma på egen hand.
Visst, det är något år fram.
Men jag kände inte längre den där himlastormande längtan som alltid träffade rätt inom mig så fort jag såg en mage eller barnvagn.

Det här var mycket oväntat, men skönt...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards