minlangtan

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Är min längtan verkligen borta?

Av minlangtan - 14 maj 2014 21:35

En av mina medarbetare har fått barn. En graviditet som varit helt hypad på jobbet. Det har varit babyshower och allt plus lite till. I höstas gjorde det förbannat ont.
Gissningslekar på namn och inte en enda fikarast utan att exakt alla kvinnor skulle ha synpunkter om magar, graviditet och förlossning.
Då bet jag ihop. Gick oftast därifrån.

För någon vecka sedan skulle flickebarnet visas upp och veckor innan förbereddes det hela av våra kvinnor på jobbet. Så upphöjt och stort. Jag hade tjänsteärende och hann inte träffa underverket.
Det åligger mig ändå att hålla kontant med min medarbetare under hennes förändraledighet.
Idag åkte jag hem till henne, tog med mig lunch och gratulerade henne till hennes nya liv som mamma.
Hon vet om min längtan. Vi har träffats på KK, jag har tipsat om TF.
Nu är det så livet så långt borta från mig.

Idag när jag satt med den lilla söta flickan i min famn, det som förr var min allra högsta dröm...
... så kändes det så långt ifrån mitt liv och längtan var som bortblåst. En väldigt skum känsla.
Jag blev lite rädd för känslan, eftersom jag har ett mentalt datum då jag tänker påbörja min resa att bli mamma på egen hand.
Visst, det är något år fram.
Men jag kände inte längre den där himlastormande längtan som alltid träffade rätt inom mig så fort jag såg en mage eller barnvagn.

Det här var mycket oväntat, men skönt...

 
 
Dina

Dina

14 maj 2014 22:10

Ibland går det upp och ner med känslan av att vilja ha barn.

Tänker du skaffa barn själv så råder jag dig att gå med i Femmis när det väl är dags.

Det är bra att du tänker på dig själv just nu. Du behöver må bra när du tar dig an nästa steg i ditt liv oavsett vad det är.

http://dinasthlm.blogspot.com

 
Evl

Evl

15 maj 2014 09:21

Sådär känner faktiskt jag med ibland när jag är uppe i bäbisar. Tror det är lite kroppens försvarsmekanism också, men skönt att du slipper må dåligt. Det betyder inte att du inte längtar efter egna och du kommer att bli en riktig toppenmamma!
Kramar <3!!

http://ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards