minlangtan

Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

Det är nära nu!

Av minlangtan - 19 maj 2014 10:53

I skrivande stund är rörmokaren hos mig och skruvar ihop badkar, förbereder för hopkoppling av fjärrvärme och golvvärme. Handdukstorken ska sättas upp, tvättfat skrivas upp. Ena källarrummet målas en sista gång idag.

Elektrikern ska peta in spotlightsen i trappen under morgondagen, och skenan i tvättstugan ska fyllas på med riktade spotlights. Golvvärmen på plätten i hallen ska sättas samman och ekdetaljerna i trappen ska oljas in.


Förstår ni hur nära det är!

Mitt hem, mitt älskade hem - här ska det levas, livet ska levas fullt ut, in i varje detalj.


Ikväll åker jag och min älskade lilla kusin som får vara standby för det syskon jag aldrig fick, iväg för att köpa helkroppsspegel. Bit för bit, så ska mitt hem bli en del av mig - och huset ska fortsätta att få sin själ.

Det är nära nu...

 
 
livets underverk

livets underverk

20 maj 2014 11:50

Spännande att det är så nära nu!
Kramar

http://livetsunderverk.wordpress.com

 
C

C

20 maj 2014 22:15

Så härligt att det snart är klart. Blir som ett startskott för det nya även om det känns som att du redan tjuvstartat :)

http://spyor.blogg.se

 
Dina

Dina

24 maj 2014 15:37

Vad kul att det är snart klart. Jag hoppas att du har en bra helg.

http://dinasthlm.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards