minlangtan

Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Deklaration - det sista vi hade tillsammans...

Av minlangtan - 15 juni 2014 18:47

Vi ska deklarera vårt drömmarnas hus, det vi ägde tillsammans. I min värld, som jag på fullaste allvar börjar fundera på om jag fått om bakfoten, så sätter sig två vuxna människor som valt att inte leva tillsammans, sig ner och gör upp allt praktiskt.


Men inte vi.

Vi två kan inte prata med varandra och i sanningens namn tror jag aldrig att vi kommer kunna göra det.

Det är en sådan stor skillnad i hur vi två vill att kommunikationen ska ske. Jag säger inte att mitt sätt är det rätta och bästa, men för mig är det helt omöjligt att behandla honom som om ingenting hänt, som om det inte skett. Han önskar att vi kunde bemöta varandra så, som att världen fortsätter att snurra precis som vanligt.

Och snurrar gör den ju, men den snurrar med ett ärr inom mig, som ibland känns tunnare och rivs upp. 


I morgon midnatt ska den vara inlämnad. Vi byggde vårt hus av lösvirke så det har varit över 200 verifikat som skulle sorteras och delas upp. 

Jag har gjort det, och det är säkert också en del av bearbetningen att kunna göra det.

Men det smärtar.

Tårarna rinner och en viss punkt i magen gör så ont när jag sitter med det sista vi hade tillsammans.

Det är ingen sorg över att jag nu har ett helt liv att göra mig nyfiken på.

Men det är en sorg att vi faktiskt inte kan prata med varandra. Det går inte.

Det här var det sista vi hade tillsammans. Visst, det återstår ett mycket surt ekonomiskt efterspel som vi inte kommer att komma ifrån.

Men jag trodde, jag trodde att han i ärlighetens namn skulle höra av sig och sätta sig ner och sortera och summera bygget av huset, som två vuxna människor gör, och dela upp vinst och förlust.

Men nej.


Här sitter jag i soffan, helt känslomässigt slut som alltid efter umgänge med trevligt sällskap. 

Jag har en känsla av att vara pånyttfödd med en nyfikenhet och livsglädje jag knappt kan beskriva.

Men inom mig, finns det förbannade jävla taggen.

Din jävel, du gjorde mig så förbannat jävla illa.


 
 
Monstermama

Monstermama

23 juni 2014 21:52

Åh vad jag känner igen mig i dina känslor och tankar, det är jobbigt att bryta upp med någon som man delat så mycket med men samtidigt får det en att verkligen bli den man vill bli. Jag kan helt ärligt säga att jag inte är samma människa sen jag skilde mig, jag är gladare, lugnare och mår tusen gånger bättre.
Jag känner dig inte men sänder en massa kramar och energi till dig!

http://monstermama4ever.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards