minlangtan

Alla inlägg den 23 juni 2014

Av minlangtan - 23 juni 2014 22:44

Till höger i bloggen finns det en funktion där man kan läsa om vad som hände på samma datum tidigare år.
Jag har läst om graviditet, symptom, sex, längtan, kärlek, ilska, sorg och allt annat som varit en del av mitt liv. Jag har verkligen kunnat känna mig in i varje blogginlägg, jag minns känslan så väl.
Det har varit med vemod jag läst och kommit ihåg, för aldrig någonsin trodde jag väl då att vi skulle slitas i från varandra, att jag skulle stå ensam kvar. Det fanns inte ens i min kartbild.
På något sätt längtar jag till september, då kommer bloggen börja visa vad som skedde i september 2013 - då tänker jag läsa igen om den vidriga vidriga hösten och känna att jag tog mig igenom den.

Men idag är det en annan årsdag.
Det är ett år sedan mäklaren kom hem till oss. Vi skulle sälja vårt hus - bygga nytt i stan. Mellanlanda innan den perfekta tomten dök upp och bygga nytt. Allt skulle bli bra nu. Bort från byn, få träffa nytt folk, få börja om, närmare förskolor - för vi skulle ju bli föräldrar.
Huset var fint! Vi fick en pärm, vi skrev under. Fotografering gjordes redan då. Objektet skulle komma ut veckan därpå. Det kunde hända att vi skulle få vänta på rätt spekulanter eftersom priset var högt jämfört med hus i omgivning. Vårt hus spelade i en annan liga.
Jag var lycklig, nu var det igång. Jag vet inte hur många gånger jag kysste honom den dagen. Vi är på gång, allt ska bli bra.
Vi letade lägenheter för att hyra om försäljningen skulle gå snabbt. Kollade på renoveringsobjekt som kanske skulle bli lättare att köpa än en tomt.

Vad jag inte visste då, var att den lyckan skulle tas i från mig.
Han hade redan henne då, sedan några månader.
6 veckor senare skulle han slänga ur sig att han inte ville ha barn, han trodde att det skulle göra att jag självmant gick direkt utan att ens kämpa. Men jag kämpade - för jag visste att vi både ville bli föräldrar och få se mig komplett. Jag gav inte upp.
Och han märkte det. Jag gav inte upp oss.
Dagen kom, och jag kom hem till ett tomt hus.
Ingen som kramade om mig eller kysste mig, inga breda axlar eller ett lite för långt stubb som rispade mig.
Huset var såldes och jag hade ingenstans att bo.
Jag sålde huset i tron om att vi skulle flytta tillsammans. Vi flyttade inte tillsammans. Han drog direkt till henne och där bor han fortfarande.

Jag skulle behöva skrika om mina pengar, om mina trädgårdsmöbler.
Men jag orkar inte. Jag måste välja mina strider.
Jag vet inte hur många gånger höger hand letat sig upp till ögonen under dessa minuter som jag skrivit detta inlägg. Det gör ont, men jag ska också komma ihåg att det gör mindre och mindre ont.
Han gjorde mig fruktansvärt illa, och han har gjort att tilliten kommer påverkas.

I helgen hoppas jag att jag kan fylla ytterligare en etapp av mitt hus med mina grejer från huset. Smärtsamma minnen blir det säkert, men jag måste lova mig själv att komma ihåg att jag lever ett bättre liv idag.
Ja, det gör jag - men jag saknar oss.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards