minlangtan

Alla inlägg den 25 september 2014

Av minlangtan - 25 september 2014 21:56

Imorgon åker jag utomlands på tjänsteresa. Jag åker till Franska rivieran och ska få lite förnyade kunskaper. Jag får alltid en ordentlig nytändning när jag fyller på med lite yrkesmässiga färdigheter.
Det pirrar och det ska bli genuint skönt att åka iväg och få lite av Medelhavets sol på näsan och få vara själv. Ingen från min arbetsplats åker ej heller från min stad. Det ska bli skönt.

Men idag var det dags att säga hejdå. Herrn ska själv åka på en weekend med grabbarna och avsluta golfsäsongen. Nu ikväll svängde jag förbi hos honom efter att ha inlett min höjdpunkt med skaldjursbuffé ute vid havet med min familj.
En varm leende man kom mot mig och snart stod vi där, så nära varandra man kan komma.
Så nära så nära, så innerligt...
Kyssarna var många, djupa och varma. Det var inget spel eller något som förväntades göras.
Jag kunde bara konstatera att "åh så naturligt det känns i hans sällskap"... och "åh vad jag längtar efter att få komma hem igen och fortsätta vår resa i vardagen". Men det kom också en stor känsla av LUGN. Jag känner mig så lugn och så sann mot mig själv. Det här är jag, och jag gillar mig själv. Det här året har verkligen gett mig tid att hitta mig själv och sätta fingret på vad som är viktigt för mig egentligen.
Jag vill inte förknippa det lugn jag känner med den romans som finns. Lugnet kom innan, men ack så välkommet och hett efterlängtat.

Det som är minst lika mysigt och intressant i den här resan är att följa Herrns resa.
Han var sååå stolt ikväll när han berättade att han beställt årets julbord på sitt jobb, och att det är "med respektive" och så log han med hela ansiktet - och värmen och lyckan kunde kännas från topp till tå, utifrån och in.
Han var stolt...
Det var stort för honom och det kändes så gott för mig att få höra om hans planer och hans stolthet.

Vår resa känns mogen och när jag sedan satte mig i bilen efter vårt avsked så lyste det förmodligen lika mycket om mig och jag sa till min mamma att det verkligen känns annorlunda den här gången.
Jag åker inte iväg med en oro och längtan, jag åker iväg med ett stort lugn.
I'm home...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards