minlangtan

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

Vad var det som inte kändes bra?

Av minlangtan - 31 oktober 2014 22:53

I början när jag och Mr träffades så var det något som inte kändes bra. Det var en känsla som jag inte kunde klä i ord. Men den fanns där. Den stressade mig och gjorde mig frustrerad eftersom jag inte visste VAD som kändes konstigt och VARFÖR.
Jag försökte vara både observant på den känslan och försökte också att ignorera eftersom det säkert var något jag hade förstorat upp och tolkat fel.

Veckorna gick och blev till månader.
Nu finns inte längre den känslan...
Men nu vet jag var det var för känsla förr, som kändes fel.
Närheten. Här har jag en hangup.
Jag krävde mycket närhet men det kändes ändå inte bra. Jag hörde inte hemma hos honom. När jag låg på hans bröst så kändes det som om det var hos vem som helst eller om jag gjorde det bara för att det förväntades av mig.

Nu är det helt annat. Armen åker ofta ut och han ber mig krypa upp hos honom. Han lägger ofta sin hand på mig och det är ofta en hand sticker ut när vi går på stan. Vi två!
Nu känns det helt självklart, som att det är just Honom jag vill ligga nära, inget substitut för någon annan.
Det är Hans hand jag vill ha i min på stadens alla gator.

Jag tror att den känslan beror på att vi båda jobbat på att släppa in samtidigt som vi varit lyhörda mot varandra och oss själva. En del har skrämt oss båda, men vi har fortsatt ändå, fortsatt framåt.
Det var inte svaga knän och kärlek vid första ögonkastet... men nu är det något riktigt fint och värdefullt och det är just Honom jag blir varm i tanken av i kväll då vi är på skilda håll för kvällen....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards