minlangtan

Alla inlägg under november 2014

Av minlangtan - 9 november 2014 20:39

Vår underbara helg är slut. Helgerna har verkligen fått en helt annan innebörd just nu. 

Det är som att kliva in i en annan värld, för att kastas tillbaka till vardagen på söndagen då vi säger hejdå.

Det känns bättre och bättre för varje gång vi säger hejdå till varandra.

Det går liksom inte att dölja...


Idag sa vi hejdå till varandra då mina föräldrar gått härifrån från farsdagsmiddagen. Som alltid i kyssar och kramar, oändligt många och oändligt fina...

Då säger han att vi tar 5 minuter på soffan först.

Vi summerar helgen, tackar varandra och inte något innerligt jäkla flum då det ska tackas i parti och minut - utan tacksamhet från hela hjärtat.

Vi stämmer av hur veckan ska se ut för oss båda.

Fulla spjäll...

Han berättade att han skulle skynda sig hem och städa ur sovrummet...

Jag förstod inte...

Städa ur sovrummet?


Ja, så att det inte ska lukta, säger han.

Jag förstår ännu mindre, tänker fukt, mat eller vattenskada. Jag ser nog ut som ett frågetecken.

Ja, det luktar ju dig nu, och det klarar jag inte... säger han lugnt och sansat...

Slängpussar på uppfarten och löfte om att sakna och längta...


Det är inte lätt att skiljas åt, men det är faktiskt riktigt mysigt att vara varm i hjärtat...

Av minlangtan - 8 november 2014 09:37

... när någon ringer kvällen före premiärbortamatchen och berättar att han köpt tandborste och tjejshampoo som redan står framlagda på sin plats...
Allt för att jag ska slippa packa med mig så mycket när jag nu för första gången tillbringat natten hos Mr.
Sen att jag alltid har frisörschampoo men att han snappat upp Dove på min duschkräm, det kvittar. Tanken och handlingen räknas...
Det är kärlek det...

Av minlangtan - 6 november 2014 21:09

Jag har nämnt honom tidigare - min vän. Han som fick mig att tycka att sommaren 2014 var den bästa hittills.
Vi har skrattat, gråtit, umgåtts till natten blivit till dag, haft fester, ätit måndagsmiddagar tillsammans, upplevt havet, ätit glass i julinatten, pratat, diskuterat, lyssnat och verkligen umgåtts i stora mått mätt.
Vi har alltid haft ett öga för varandra, och när han sedan separerade så kom vi varandra ännu närmare.
Dels spelade vi på samma planhalva,
dels hade vi båda bara oss själva att ta ansvar för.

Det är det vackraste som gått i ett par skor, och vi känner för varandra på ett sätt som inte går att beskriva.
Vi har kommit varandra sååå nära.
Vi stämde av löpande under sommaren om var vi står. Jag lyssnade på hans behov av närhet och ömhet, lyssnade på vem han hade släpat hem, lyssnade på en kravlista som inte visste några som helst höjder.
Jag lyssnade - kände mig ibland väldigt oduglig.
Där stod han, längtade efter kärleken med stort K. Det skulle vara lika magiskt som ett stjärnfall, det skulle gnistra och pirra från början. Hon skulle vara mogen, längta efter familj, vara självständigt och veta sitt värde -
samtidigt som hon skulle vara formbar så att han fick visa sin manlighet och sitt överjag, hon skulle vara det snyggaste och det mest naiva. En kravspecifikation som knappt visste några höjder var det ja...
Vi stämde av löpande var vi hade varandra.
Det fanns attraktion, det har gjorts saker vi båda varit med på, men vi valde att förbli vänner och bli vänner fullt ut.
Vi var båda överens om att vi behövde varandra och jag är sååå otroligt tacksam att han finns i mitt liv idag. Vi har nästan daglig kontakt och har blivit väldigt sammansvetsade.
Men jag minns också min farhåga - vår speciella vänskap skulle kanske se annorlunda ut den dag vi träffar någon.
Och ja, så är det. Tyvärr.
Det gör mig lite ledsen faktiskt...
För jag behöver ju honom också.
Men det småtuppas på sina håll.

Nu är ju både min fine vän och min Mr två civiliserade personerr som aldrig skulle slåss eller skrika åt varandra. Men blickar och känslor finns där ändå, trots en stor portion vett och etikett hos båda herrarna.

Min vän är givetvis glad att jag vågat finna kärleken.
Men min Mr har väl inte riktigt accepterat honom fullt ut.
Jag har förklarat att han är en del av mitt liv, jag behöver honom. Men jag kan förstå att han inte accepterar honom, för när vi umgås så flirtas det.
Min vän bjuder in oss båda, Mr tackar nej, och det ger eld på brasan på något vis - då tycker min vän att det är ännu roligare att flirta och vara mån om mig.
Han är sådan - det är hans sätt.
Men jag förstår att det skapar osäkerhet hos Mr.
Dessa två herrar drar inte jämnt - och jag behöver dom båda, på varsitt sätt.
Det bästa är helt klart att umgås med dom på varsitt håll.
Efter någon öl planeras det gemensamma fester och höga vilda planer men innan festen kommer igång så tuppar dom in reviret - MIG.
Det blir stelt och osäkert och blickar känns som is.

Min vän har haft sina chanser kan jag tycka. Han behövde himlastormande kärlek och passion från dag 1. Han behövde någon han kunde få vara lite extra manlig inför.
Han behövde någon han kunde stå över - han valde att fortsätta sin jakt.

Jag fann Mr.
Men jag behöver dom båda...

Av minlangtan - 4 november 2014 21:55

November är här med sitt rusk och hösten övergår till vinter så sakteliga.
Jag laddar för advent och jul, den första riktiga i mitt hem.
Med det kommer också en vilja att summera och lägga bakom mig.
Sommaren 2014 var verkligen min.
Nyss i duschen spelades Love Life, den franska versionen som verkligen symboliserat och förknippats med min sommar. Den spelades om och om och jag kastades tillbaka till långa ljusa nätter, Irish Coffe i massor, spel, havsturer, picknickar, spontana fester och massor av rosé. Jag tog igen så otroligt mycket sommaren 2014 och jag fick faktiskt vänner för livet.
När jag hade min fest här om veckan sa mina föräldrar att jag hade så många fina vänner, och ja, så är det.
Jag har verkligen fått några riktigt fina vänner och det är jag sååå tacksam över.
Jag och Mr träffades i slutet av sommaren och ganska ofta när vi ser varandra djupt i ögonen och kysser varandra så där innerligt - utan ord, där blicken säger så mycket innan läpparna möter varandra, så brukar jag tacka för en fantastisk sommar.
Han säger att vi ju haft en fantastisk höst också och att vi har massor av fint att se fram emot.
Och även hösten var fin. Middagar, fester, nya bekantskaper, att bli presenterad för andras vänner.

Nu ser vi fram emot en Stockholmsweekend inom kort.
Det finns så mycket fint att se fram emot...
På så många olika plan.
Jag har börjat drömma om framtiden igen, även i sömnens drömmar.
Det är så tydligt att drömmarna har något att säga mig...

2014 - bring it on!
Du levererar verkligen!

Av minlangtan - 2 november 2014 09:42

En helt underbar morgon går mot sitt slut...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards