minlangtan

Direktlänk till inlägg 24 december 2014

Julefrid...

Av minlangtan - 24 december 2014 08:15

Jag vaknar upp denna julaftonsmorgon med Mr vid min sida, som ofta den sista tiden.
Han viskar i mitt öra att tomten varit här med ett morgonpaket - ett underbart te från NK.

Julen är här och som jag längtat...
Längtat och längtat i kubik.
Första julen i mitt hus, med nya traditioner och den andra julen utan Bonus och hans pappa. Första julen känns ju alltid lite extra.
I år känns det bara harmoniskt.
Visst skar det till igår när Bonus ringde och önskade God Jul och tackade för julkortet.
Ögonen tårades där i soffan, mitt under uppesittarkvällen.
En påminnelse från ett liv så långt borta från det liv jag idag lever. Ett liv som jag tvingades skapa, som blev så bra.
En röst slängde mig tillbaka till ett liv i en dysfunktionell familj där jag aldrig kände mig komplett eller kände mig som den jag är.
Det gjorde mer än ont att höra att han inte var hos pappa eftersom vi alltid haft honom på 23 december fram till lunch. Det var vi som klädde granen och hade våra traditioner.
Jag samlade ihop mig där mitt i vuxenmyset i soffan och andades lugnt och tvingade mig att tänka på att jag inte svikit honom.

Jag känner lugn, harmoni, ro och frid.
Jag önskar mig ingenting, bara att julen ska gå sakta. Att vi ska få tid för varandra, gå på bio, prommisar, ut och äta, middagar hos släkt och vänner. Vi två, hand i hand.

Jag vill önska alla er läsare en riktigt god jul. Tack för era kommentarer - de har verkligen uppskattats.
Nu tar jag sats för julen och börjar med att skjutsa Mr till hans familj där han ska fira jul. Ikväll ses vi igen och firar den katolska julen.

 
 
Pernilla

Pernilla

29 december 2014 18:32

En god fortsättning till dig!
Hoppas dina juldagar vart precis som du önskat.

http://langtarefterdig.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards