minlangtan

Alla inlägg den 30 december 2014

Av minlangtan - 30 december 2014 19:56

Min längtan finns där och börjar bli lika stark som förr.
Längtan efter att få bli mamma, få ett sammanhang. Min allra djupaste och innersta längtan och önskan...

Den är skör, den är så förknippad med tårar och rädsla, hopp och förtvivlan.
I ett år var den borta för att nu komma tillbaka - mitt mål här i livet.
Ett besök på sjukhuset idag fick mig att passera de där korridorerna, minnas glädjen men också sorgen.
Kände mig just då väldigt ledsen och ensam. Önskade att någon var med mig, så att det gamla inte skulle få ta lika stor plats.
Kom hem och viskade just det - att nästa gång vill jag att du är med mig.
Med skämtsamt tonläge viftades det bort. Min ömma tå, mitt bevis på att han betyder mycket för mig. På inget vis elakt men det lämnade en besk eftersmak hos mig.
Vid middagen diskuterades vänner och ålder.
"Vid den åldern ska allt sånt vara klart..."
Syftandes på barn, skrikiga nätter och bajsblöjor.
Jadu kära Mr, om man fick bestämma ålder på när man skulle "få" barn ...

Inom mig växer beslutet sig allt starkare, jag tänker följa min längtan och dröm även om jag ska vandra den resan själv...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards