minlangtan

Alla inlägg den 9 februari 2015

Av minlangtan - 9 februari 2015 22:14

Idag gjordes det allra sista stora i mitt hus. Mitt hus, jag smakar fortfarande på ordet och njuter när jag hör det.
Mitt hus.
Idag blåstes det in lösull på vinden och förhoppningsvis blir det lite varmare och lite billigare i kuvertet framöver.

Nu är huset tipp topp. Dränerat, nytt tak, nya fönster, nya stammar, ny el, inglasat uterum, nytt kök, nya badrum och alla nya ytskick exakt som jag vill ha det. Som ett nybygge i osexig men praktisk 60-tals förpackning.

Det blev så bra. Jag älskar mitt hus.
Mitt mitt just bara mitt.
Och i detta nu har vi börjat prata ekonomi när Mr flyttar in hit.
Önskar att jag inte skulle ha ett bagage, men det är nog bara att erkänna att jag aldrig vill hamna i en sådan situation igen, där man gett och gett.
Nu är förutsättningarna annorlunda.
Mr har ett högt chefsjobb, med bra lön, har ett ekonomiskt sinne - så vi skulle verkligen kunna vara trygga i den ekonomi som skulle bli vår.

Men mitt hus förblir mitt...
Det var här jag skulle landa, och det var här jag landade, här jag hittade mig själv och livet igen...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards