minlangtan

Direktlänk till inlägg 19 februari 2015

Kan man komma varandra närmare fast än man är andra sidan jordklotet?

Av minlangtan - 19 februari 2015 16:49

Mitt svar är JA!
Jag har blivit så tacksam över det jag har. Jag saknar honom, den trygga och stabila Mr. Även om mina dagar ensam hemma på hemmafronten har innehållit tjejmiddagar, jobb, ansiktsbehandlingar och massor av andra trevligheter...
... så blir det så tydligt att jag saknar honom.

Vi talas vid flera gånger varje dag via Messenger och orden talar sitt tydliga språk. Han gör mig lycklig, glad och trygg. Imorse kom även tårarna då vi närmar oss det ämnet som är så laddat för mig. Min längtan efter att få bli mamma. Att få en bekräftelse på det och få höra hur han skämtsamt tränar på en BabyBjörn genom att bära ryggsäcken fram på magen, så brister det för mig.
Han vet vad som är viktigt för mig.
Och det gör mig så berörd, det gör att tårarna kommer.

Jag tar inte ut något i förskott men ibland kommer tanken som är så mysig och varm... Ska jag få bilda familj med denna man? Utan egna barn, utan ett dysfunktionellt bagage. En framtid där bara vi sätter ramarna...
Mysiga härliga tanke!

I hallen ligger resväskan. Imorgon åker jag i väg för semester med min älskade mamma.
När vi kommer hem så finns han där och framtiden ska tas vid...
Men fram till dess, sol, bad och en och annan paraplydrink...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards