minlangtan

Alla inlägg den 31 mars 2015

Av minlangtan - 31 mars 2015 07:11

Jag har alltid försökt hålla Mr utanför mitt gamla liv, för hans skull, för vår skull och för att jag inte vill att han ska se mig så ledsen som jag oftast blir när jag tvingas till kontakt med min fd sambo.

Men nu blir det oundvikligt då vi blir sambos.
Bekräftelser från tingsrätt och Kronofogden ramlar in.
Varje gång jag ser dessa kuvert så tänker jag hur fan jag kunde hamna i det här? Bland lögner, skrik, bråk och inte en enda möjlighet till att föra en vettig dialog utan lögner.
Jag skäms för det liv jag levde.
Nu finns det möjlighet till ett helt annat liv. Nu är vi två som drar jämlikt, två som ser varandra, två som kommunicerar, det finns sparkonton och framtidsplaner.

Ändå har jag nyss vaknat upp efter en natt med en obehaglig dröm efter ett timlångs samtal igår då jag blev stormtokig. Han vägrade lämna igen min skoter, men nu när advokaten ligger på så låter det helt annat, till henne. Iiiiiinga probem - men när jag sedan kontaktar honom för att få hit skotern så vägrar han. Ta bort från Kronofogden så får du tillbaka den, låter det. Utpressning och hot, något jag borde vara van vid det här laget.
Men vänjer man sig någon vid något som känns så långt från det liv man lever?

Det nya flyttar in, framtidsplanerna tar form, ett gemensamt liv planeras. Men det gamla finns kvar och kan inte längre hållas ifrån honom.
Mr vet om allt, men jag vill inte att han ska se mig ledsen.
Och imorse vaknade jag upp ur drömmen, huset såldes, skulle rivas, jag hade ingenstans att bo. Paniken var ett faktum. Bygga nytt på samma plats och bo kvar?
Jag vaknar upp av en kyss och en påminnelse om hur älskad jag är för den jag är. För även när tårarna rinner av utmattning och av känslan att någon bara ignorerar och spelar oberörd inför hundratusentalskronor i skulder, så finns där handlingskraft och ett jävlar anamma. Det ska bli ett slut på det här. Två år har haft henne och i två år har han haft på sig att lösa sina skulder till mig och min familj.
En månad kvar av Tingsrättens anstånd, sedan måste jag bestämma mig om stämningsansökan ska bli verklighet.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards