minlangtan

Alla inlägg den 23 april 2015

Av minlangtan - 23 april 2015 15:48

Sedan jag slutade med mina p-piller så lever min kropp ett eget liv.
Tack och hej till 28-dagarsklockan.
Håret kom tillbaka på huvudet iallafall - tack tack tack!
Får nog tacka Kerastase också om sanningen ska fram.

Men jag blir tokig på att ha mens med 21 eller 23 dagarscykler.
Och dessutom känns det som att det klingar äggreserv äggreserv äggreserv sinar sinar sinar.
Jag hoppas att jag har fel.
Någon som har erfarenhet av det?
Hela mitt liv har jag varit en riktig klocka, 28 dagar prick.
Slutade med Cerazette för 7 eller 8 månader sedan, så det borde ju gått till sig, men sedan dess är menscykeln inte sig lik.
Inför äggfrysning hade jag ju gärna velat ha ordning i äggfabriken.

Usch så lätt man slängs tillbaka till det där då man räknar och känner efter.
Nu har vi ingenting att hoppas för då vi inte jobbar på att skaffa barn.
Vi undviker det faktiskt om jag ska vara ärlig.
Så det finns ju ingen chans, ändå är man observant på varje signal och det påminner mig om tiden då bebislängtan tog upp hela min tillvaro.
Kroppen minns... och själen med.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards