minlangtan

Direktlänk till inlägg 23 april 2015

J*vla skitmens...

Av minlangtan - 23 april 2015 15:48

Sedan jag slutade med mina p-piller så lever min kropp ett eget liv.
Tack och hej till 28-dagarsklockan.
Håret kom tillbaka på huvudet iallafall - tack tack tack!
Får nog tacka Kerastase också om sanningen ska fram.

Men jag blir tokig på att ha mens med 21 eller 23 dagarscykler.
Och dessutom känns det som att det klingar äggreserv äggreserv äggreserv sinar sinar sinar.
Jag hoppas att jag har fel.
Någon som har erfarenhet av det?
Hela mitt liv har jag varit en riktig klocka, 28 dagar prick.
Slutade med Cerazette för 7 eller 8 månader sedan, så det borde ju gått till sig, men sedan dess är menscykeln inte sig lik.
Inför äggfrysning hade jag ju gärna velat ha ordning i äggfabriken.

Usch så lätt man slängs tillbaka till det där då man räknar och känner efter.
Nu har vi ingenting att hoppas för då vi inte jobbar på att skaffa barn.
Vi undviker det faktiskt om jag ska vara ärlig.
Så det finns ju ingen chans, ändå är man observant på varje signal och det påminner mig om tiden då bebislängtan tog upp hela min tillvaro.
Kroppen minns... och själen med.

 
 
Ingen bild

Malin

24 april 2015 12:14

Hoppas du har större tur än mig, vill inte skrämmas men hade under många år en mens som kom som en klocka på dag 33 ungefär och sen började jag använda preventivmedel. Slutade efter 4 år och det är lite mer än 5 år sedan. Numera har jag en mens på 23-30 dagar (eller längre vid enstaka tillfällen) och det är en ren gissning varje månad när den ska komma. Återigen hoppas din kropp ställer tillbaka cykeln som den ska! Jag har gett upp den tanken.

 
Pernilla

Pernilla

27 april 2015 12:38

Visst är det väl ändå lite läskigt när man inser hur skönt det varit när det faktiskt inte funnits nåt att hoppas på eller oroa sig för. Man minns då känslan kommer tillbaka, och då inser man att man faktiskt vilat ett tag.
Själv är det med ett ganska stort mått sorg jag numera vet att jag mår så mycket bättre på ppiller än utan, både fysisk och mentalt. Jag hade de jobbigt utan, men visste ju vad min belöning skulle blivit så skulle gärna genomlida det igen.

http://langtarefterdig.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards