minlangtan

Alla inlägg den 26 april 2015

Av minlangtan - 26 april 2015 12:28

Jag får många kommentarer eller icke-kommentarer, som faktiskt också är en reaktion, på mitt liv just nu.
Vi åker på helger och weekends, åker utomlands, planerar resor, ännu fler resor, går ut och äter rätt ofta och tar verkligen vara på det fina och goda i livet.
Men när allt kommer till sin spets så skulle jag byta bort exakt allt jag nu har - mot att få bli mamma.

Är det avund jag får uppleva från personer jag aldrig trodde att jag skulle få uppleva det ifrån?
Ja kanske - avund.
Men jag skulle vilja byta bort exakt allt det jag nu kan unna mig mot att få bli komplett och mamma.
Jag är glad att vi har möjlighet att unna oss vissa saker och sätta guldkant på tillvaron just nu. Försöker tänka att kanske grundlägger vi något väldigt fint just nu - ja lever gör vi i allafall, lever ut livet och dess möjligheter.
Men det gör ändå inte mindre ont när avundet finns där i min närhet...
När alla inte gläds med mig och när det inte riktigt tänks igenom hur en kommentar landar... när man inte förstår min allra innersta längtan.
När jag känner mig mindre värd i ett sällskap för att jag faktiskt inte är mamma...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards