minlangtan

Alla inlägg den 2 maj 2015

Av minlangtan - 2 maj 2015 09:30

Jag har pussat hejdå till min Mr som åkt iväg på en golfdag med sina vänner. Huset blir tomt, en härlig känsla. Det är så sällan nu mer. Fastän klockan nästan bara passerat 7, går jag ner i tvättstugan, sätter på en maskin tvätt, plockar undan några glas, slår på Nyhetsmorgon och går och lägger mig till tonerna av tvättmaskinen som ljuder i källaren.

Sängen är tom, men jag känner ingen som helst tomhet.


Vi har haft ljuvliga dagar. Vi firade sambodagen stort och jag fick ligga i soffan, något jag sällan gör, ta igen play-avsnitt och lyssna på fräs och känna dofterna från köket. Mr överaskade mig med en 3-rätters, som jag aldrig kommer att glömma. En känsla som byggts upp under så många månader. En blick, en känsla och vi avslutade kvällen på det bästa av alla vis, genom att älska helt bortom tid och rum, där bara lusten och passionen tog plats i våra kroppar.


Gårdagen, 1 maj vaknade vi upp och styrde mot Järvzoo där vi tillbringade en förmiddag tillsammans med djuren som jag följt sedan de föddes den 15 januari.

En underbar dag som avslutades vid havet, då fiskrestaurangen slagit upp portarna för sommaren. 

Och det är bara lördag. I eftermiddag ska jag iväg på en efterlängtad tjejhelg med min bästa vän. Vi hinner sällan träffas och våra liv är så olika, men inom oss har vi delat så mycket. Jag ser verkligen fram emot det.

För Mr innebär det att han sover första helgen ensam i sitt nya hem, det känns stort för oss båda.

Livet rullar på, vi fyller på med trevligheter tillsammans, på varsitt håll, men hemmet är bådas.


Jag kan nog inte med ord beskriva den enorma tacksamhet jag känner mot livet, mot honom, mot ödet och mot mig själv att jag vågade utmana kärleken och satsa, vara mig själv, vågade ifrågasätta, säga nej, stopp och satsa.

Det känns som en lyckosaga, en saga som är som en bok, en dålig bok. Men så är mitt liv just nu. Visst känner jag fortfarande måndagsångest ibland, suckar över tvätthögen, drömmer om resor och planerar trädgårdsprojekten. Men det är ju det som kallas livet, ett otroligt harmoniskt liv som jag lever just nu...


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards