minlangtan

Direktlänk till inlägg 21 maj 2015

Nu börjar det synas exakt överallt...

Av minlangtan - 21 maj 2015 18:20

Det är bebisar exakt överallt, eller familjer överallt kanske är mer rättvist. Jag ser små familjeparadis exakt överallt.
Lycka, statusdelningar, bilder, hejarop.

Och jag lovar mig själv återigen högt för mig själv att ingen ska få ta i från mig det som är viktigt för mig.
Jag känner hur jag mer och mer bryts ner för varje gång jag smärtsamt inser att det bara är en av oss som är redo just nu.
Jag vill stoppa känslan som får ögonen att tåras, som får mig att känna mig misslyckad.
Jag försöker tänka på detta som Mr sagt, förnuft, tid och kärlek.
Men jag bryts sönder. Ett erkännande bara det. En smärtsamt erkännande.
Som om man inte dög... Som om man inte var bra nog.

Jag vet inte var denna känsla kommer att ta mig, en känsla som kommer till mig i detta nu på ett barnvimlande Mallis där jag tycker om mig själv. Där jag önskar att han ville gå samma väg som mig.
Det finns kraft i min längtan, en kraft jag inte känt på länge. Kraften är skrämmande eftersom jag vet vad jag inte kommer göra avkall på.

Hemma har den skrivna dagboken kommit fram. Knappast så gömd så att den inte kan hittas. Men det finns inga hemligheter i den, bara mina känslor.
Känslor av att mina tankar inte hörs, räknas eller ses.
Jo, visst gör de kanske det, men inte när det handlar om vad som är viktigt för mig i mitt liv.

Det kommer en flash - blir jag tagen för givet? Som alltid backar jag bakåt, blir svalare, ger inte lika mycket, då kommer det, omtanken och omsorgen som jag verkligen behöver för att klara tiden jag väntar på honom...


Jag är ledsen ikväll på Mallis, jag rår inte för det, mitt i Bamseklubben, och bland hemlängtan till Mr...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards