minlangtan

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Aptiten på livet har förvandlats till en plågsam förväntan på livet...

Av minlangtan - 27 maj 2015 14:51

Livet borde vara underbart, och det är det ju, ändå känner jag mig less less less. Klockan tickar högre än någonsin, kommentarer kraschar in där de aldrig var tänkta att träffa.
Stress och press på jobbet.
Det är svårt att hitta tillfällen att tanka just nu.
Tårarna bränner bakom ögonlocken.

Den där aptiten på livet jag förr känt har förvandlats till att bli någon form av förväntan på livet. Jag är redo för nästa steg, att ge livet en större mening. Så redo så redo...

En smärtsam insikt har landat, att jag är en generös person, som gärna ger. Men där finns också förväntningar på att få.
Privat.
Yrkesmässigt.
Vänskapligt.

Jag hoppas att detta bara är en liten sämre dag helt enkelt och att jag vaknar upp till en dag imorgon och känner mig starkare och bättre än idag.

Värt att notera är att kroppen reagerade bra på Provera. 28 dagar check!
Alltid något...

 
 
Ingen bild

Carina

3 juni 2015 20:52

Oh så bra skrivet. Känner igen mig i precis varje ord!! Har inge råd att ge mer än att vi är fler som känner samma sak.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards