minlangtan

Alla inlägg den 15 juli 2015

Av minlangtan - 15 juli 2015 11:44

Sommaren 2015 är verkligen en helt annan sommar än 2014. Då var det stoj, galna upptåg, spel, glädje och mycket spontanitet. En underbar sommar som jag verkligen aldrig kommer att glömma. Jag lärde mig mycket om mig själv och vad jag tycker är okej och inte.

Jag tog igen så mycket av det jag missat, jag hittade mig själv och blev mig själv.

Jag träffade Mr och vi närmar oss nu ett ÅR tillsammans, ett ÅR!

Det ska firas och uppmärksammas naturligtvis, en stor dag för oss båda.


Livet pågår. Jag jobbar fortfarande och ser fram emot semester. Inte för att komma bort från jobbet, men för att få byta fokus för en stund. Det blir kort semester i år, men den blir tillsammans med någon jag älskar. Det är verkligen inte alla förunnat.


Sommaren är lugn, ingen drama eller stora utsvävningar. Vi pendlar mellan helger i stugan och helger med stadens närhet. Vi dricker rosé, umgås med grannar och vänner, njuter av varandras sällskap och av kvällar på egen hand med egna vänner.

Tempot är lugnt, det är skönt.


Imorse berättade Mr om att han drömde en dröm, en barnrelaterad dröm, hur han snickade spjälsängar på löpande band, för det bara ploppade ut barn ur mig där jag låg i sängen. En efter en, tog aldrig slut.

7 stycken blev det och hela rummet var fullt med spjälsängar.

Jag hoppas att det är hans sätt att förbereda sig för att vara där snart, eller hur man ska uttrycka det. Jag försöker ibland få in att det är svårt att ha en perfekt tid för att skaffa barn, det blir aldrig det perfekta läget, ändå blir det nog ändå allt som oftast så perfekt. Jag jobbar på att inse att vi inte tänker likadant där.

Eftersom jag intresserar mig för sömnen och hjärnans förmåga att bearbeta saker i sömnen så hoppas jag innerligt att detta är hans sätt att komma ett steg närmre. För jag behöver de där stegen faktiskt. Ibland känner jag mig så bakbunden i mig själv, så tillbakahållen. Att min dröm ännu inte får bli sann...

Jag väntar in honom... och jag känner på mig att väntan inte är särskilt lång.

Sommarledigheten tillsammans kommer göra oss gott.

Tid tillsammans, upptäcka andra platser, göra roliga saker, sova länge på dagarna och vara vaken på småtimmarna.


Sommaren 2015 - du är rätt underbar du också!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards