minlangtan

Alla inlägg den 4 september 2015

Av minlangtan - 4 september 2015 11:48

Ganska många gånger per dag får jag slå till mig själv mentalt för att påminna mig själv om hur naiv och upprymd jag var när jag i december 2010 klev in i ett nytt kapitel i livet då vi skulle påbörja resan att bli föräldrar.

Det fanns inga hinder, allt skulle bli bra, ett två tre försök, men det fanns liksom inga tankar på att något kunde gå fel.

Jo, rädslan att inte kunna bli gravid fanns ju helt klart där tidigt, men när jag blev gravid gång på gång, så kunde jag ta bort den rädslan.

Men att det skulle bli missfall, utredningar, MA, Cytotec och hela den biten, kryddat med cellförändringar och graviditeter som satte sig i övre delen av livmoder - det hade jag inte en enda tanke på.


Och här är Mr nu, vi ska snart påbörja resan och han är uppfylld, likt ett litet barn helt ofärgad av tidigare erfarenheter.

Inom mig är jag glad och varm, jag vet att jag har det bästa stödet man kan ha på en sådan resa, någon som vill dela, som vill finnas där och någon som vill gå resan tillsammans och göra den till vår livs resa.


Att få se honom prata om det, vet ni hur coolt det är? Han som inte alls ville ha barn, blev stressad av allt som hade med barn att göra fastän hjärtat var så barnkärt.

Han ville ha tid, tid att känna in och låta vår relation mogna och utvecklas.

Att höra honom berätta att vi minsann vill ha barn, det är stort.

Nu när jag skriver det så vattnas ögonen också.

Jag kan inte ta i från honom hans förväntan och upprymdhet, jag kan inte, jag vill inte, han måste få känna så.

Men jag är rädd att när första missfallet kommer så kommer han att tappa modet, tappa hoppet...


Igår var det samtalskontakt och vi pratade om det givetvis, och inom mig spreds en sådan värme - jag är så redo för att ta nästa mig an nästa kapitel i livet.

Kapitel där allt inte är jobb och karriär, där någon annans behov stoppar tiden och få klockan att gå på ett annat vis.

Tänk - vi är snart där, jag får möjligheten att gå in i det igen... Med min älskade Mr!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards