minlangtan

Alla inlägg den 18 september 2015

Av minlangtan - 18 september 2015 14:05

Det är fredag, och för mig innebär det att jag allt som oftast är ledig. Ledig är väl kanske fel ord men jag är inte på jobbet. Mailen svaras hemifrån och oftast planerar jag nästa veckas möte och stämmer av mina medarbetares rapporter. Det är för mig en otrolig viktig förmån som jag är tacksam och rädd om, värdesätter mycket högt.

När jag bodde i familjekarusellen så var jag också ledig fredagar och då bestod det av att tvätta och storhandla, två saker som tog en hel dag och dränerade på energi.
När vi separerade återgick jag till att jobba fredagar på kontoret igen, behövde knappast mer tid ensam för att uttrycka mig milt.
Att slå ihjäl lördag och söndag fick räcka.
Men nu sedan ett halvår har jag återgått till att vara hemma på fredagar.
Min dag.
Kliver upp som Mr, och sedan lägger jag mig igen, kollar på Nyhetsmorgonen och somnar inte sällan om.
Vaknar, springer runt och dricker te samtidigt som jag plockar lite. Inga måsten egentligen.
Min underbara fredag, min tid för mig själv. Jag kommer i kapp i mina tankar. För dom finns där. Två år har gått men jag blir fortfarande ledsen. Han är ute ur mitt liv, livet är lättare att leva.
Men det är en sörja. Advokater, kommande stämningar, lögner, svek och allt som verkar ta lång att reda ut.
Och samvetet mot min familj som han fortfarande är skyldig hundratusentalskronor.
Fastighetsaffärer som grusas för att man varit för snäll mot honom och inte satt hårt mot hårt.
I veckan togs en ny kontakt och vi hoppas på en snabb handläggning.
Men det är rättsskydd och skuldbrev och varje gång knyter det sig i min mage.
Hur fan blev det så här?

Och dagarna tickar på.
Vi tittar på möjligheter att bygga ut mitt hus. Arkitekt vald och en kontakt blir auktuell i höst skulle jag tro.
Och så njuter vi max, mellan tjänsteresor, golfrundor och övriga trevligheter.
Vi hittar stunderna, men jag är väl medveten om att jag snart slängs in i den där två veckorscykeln igen, före ÄL och efter ÄL. Så välbekant.
Spännande, förhatligt, underbart, skrämmande...
Många känslor.

Ikväll väntar en kväll på stadens SPA innan det blir middag på vår favoritrestaurang för att fira att min Mr fyller år. Min fina Mr!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards