minlangtan

Alla inlägg den 4 oktober 2015

Av minlangtan - 4 oktober 2015 07:58

Så firades ännu en födelsedag. Denna gång hemma med Mr vid min sida. Vår första födelsedag på hemmaplan då jag i fjol var utomlands på tjänsteresa.
Väcktes med tårta och sång, paket och kort. Tårögd kan man konstatera.

När han kom hem från jobbet så kom han med en bukett blodröda klassiska rosor.
En middag på stans bästa krog väntade tillsammans med min familj.
En toppendag på alla vis!
Ett år äldre. Ja, ett år äldre.
Klockan tickar men äntligen känner jag att det faktiskt händer något.
Vi är på väg mot att få bilda familj.
Vi pratar om det mycket hemma, och äntligen kan jag prata om det utan att det skrämmer honom. Snarare har nog pratet förberett honom på det.
Fina fina Mr, han kommer bli den perfekta pappan.

Det märks mer och mer att det saknas något här hemma.
Två bra jobb i ledande ställning, två bra inkomster, två personer som lekt av sig och gjort i från sig resor världen runt och allt det där, två fina bilar, två sparkonton, ett hus, ett bra nätverk runt oss, två mogna personer som gett förhållandet en bra grund att stå på - men det saknas något.
Det gör mig ledsen, men inte på samma vis som när tiden stod still, jag kunde inte göra något utan att invänta honom.
Nu händer det saker och alternativet att få bli mamma på egen hand googlas inte längre... Nu googlas det saker jag lovade min läkare och Mr att inte googla.
Man blir inte bättre vad det gäller det, fastän man är ett år äldre...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards