minlangtan

Alla inlägg den 28 december 2015

Av minlangtan - 28 december 2015 22:58

Det var länge sedan jag skrev om honom, han som var en sådan stor del av mitt liv i 5 år. Från hans femte till tionde år fanns jag där.
Vi läste, lekte, semestrade, lagade mat, åkte på utflykter, hade fruktstunder, läste ramsor och räknesagor, provade kläder overaller och stövlar, torkade rumpor, plåstrade om och kramades i parti och minut.
Jag älskade verkligen honom!

Länge kändes det som att jag svek honom, fastän jag så väldigt väl vet att det var hans pappa som valde att göra som han gjorde. I pappans nya liv finns det ingen plats för Bonus och det fina umgänge som byggdes upp under 5 år raserades rätt fort.
Från att ha bott växelvis och mått bra av det, så träffar han knappt sin pappa och har inte sovit hos honom på ett drygt år.

Om jag själv fick bestämma så skulle jag önska att han skulle glömma mig, och aldrig tänka på mig mer. Jag vill inte att han ska sakna eller tänka på mig.
Men med dagens sociala media så är det inte fullt lika lätt. Vi har varandra som vänner på Facebook och Instagram.
Och härom veckan dök det upp en vänförfrågnan hos Mr - från Bonus...
Och häromkvällen skrev Bonus en julhälsning till Mr.

Jag är så otroligt glad att jag lyssnade på kunniga personer i början av detta helvete som rekommenderade mig att noga fundera på vilken plats Bonus skulle ha i min framtid. Om jag köpte en julklapp den första julen vi inte länge var en familj så skulle jag behöva göra det varje jul för att inte upplevas som svek. Jag köpte inget då, och det kändes så hemskt.
Nu i efterhand vet jag att det var rätt, för jag vet inte hur vår relation kommer se ut längre fram.
Jag hade hoppats och trott att det skulle rinna ut i sanden, blekas bort för att sedan försvinna bort helt.

Men den senaste tiden har det blivit en del "likes" och privata meddelanden, och det får min egna högst privata önskan om att få försvinna ur hans liv att framstå som lite mer otrolig.
Lille lille Bonus, om du bara visste vad tacksam jag är över det vi fick tillsammmans. Du fick mig att älska ett familjeliv...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards