minlangtan

Alla inlägg den 30 december 2015

Av minlangtan - 30 december 2015 16:31

Jag minns så väl hur vi skålade in 2015 på en fest hos en av mina vänner. Massor av folk, ståhej och Mr vid min sida. Vi sa adjö till 2014 som för mig varit ett år jag aldrig kommer glömma, en stor revansch för mig personligen och året då jag mötte Mr och lärde känna mig själv.
Jag var där och då rädd att 2015 aldrig skulle kunna närma sig det 2014 hade bjudit på.
Och så blev det. Men inget fel i det känner jag nu.
2014 blev det året som aldrig kommer kunna toppas vad gäller just det.

2015 bjöd på samboskap. Jag blev sambo igen. Trodde aldrig någonsin att jag skulle våga mig på det.
Vintern innebar resor för oss båda, på varsitt håll, bokade innan vår relation var ett faktum.
Våren kom och Mr sålde sin bostadsrätt, vi började prata om vårt liv som vårt och de jobbiga samtalen fanns där då min längtan efter barn börjat vakna till liv.
Han började närma sig det liv jag så mycket ville ha och som han under sommaren kom att köpa fullt ut. Nu längtade även han och vi bestämde oss för att sluta skydda oss för dryga 2 månader sedan.
Och här är vi...
Ett 2015 som bjudit på många härliga upplevelser, men som på det stora hela ändå mest bjudit på en form av vardag med min älskling.
Många storhandlingar, parmiddagar, storhelgsfiranden, candlelightdinner, överraskningar och annat som har kommit att blivit vårt liv.

Inom kort välkomnar vi 2016 med öppna armar och öppet sinne.
Vi startar året med att ta hand om varandra på ett hotell och gästgiveri i Dalarna, där vi njuter av varandra och av bekvämligheten.
På köksbordet hemma ligger vårt bygglov som ska lämnas in på måndag. Ett stort steg som idag blev komplett då sista grannen gav sitt skriftliga medgivande. Om allt går som det ska så påbörjar vi utbyggnaden i slutet av sommaren.

Jag hoppas att 2016 blir året då jag får bli komplett, då jag får dela min dröm med mannen i mitt liv.
Och fram till dess så fyller vi på med trevligheter och resor, och tar tillvara på tiden och möjligheten.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards