minlangtan

Alla inlägg den 8 januari 2016

Av minlangtan - 8 januari 2016 12:07

Minns en gammal rubrik här på bloggen. Att änglar finns i grannstaden.
Och idag var det dags igen, lite kluvet då jag verkligen vill kunna lita på min läkare här i staden som säger att allt ser såååååå bra sååååå ut. Utan att några hormonprover tagits.
I grannstaden är allt mer grundligt och den där slappna av-mentaliteten ges det inte mycket för där uppe.
Jag åkte upp för att få en check innan han ville skriva ut mer Metformin. Och som jag visste så ska man upp i full dos på 3 st innan det ger riktig effekt.
2 går bra men vid 3 så mår jag illa. Men för den goda sakens skull, jag måste upp på 3. Så idag tar jag klivet upp på 3. Jag får ha helgen på mig att må illa.

Ett VUL gjordes, jag är på cd 17. Och brukar ha sen ägglossning. Inget utslag på testerna de senaste 4 dagarna. Jag var dock helt hundra på att jag skulle se ett stort fint ägg där, men nä. Det fanns inget tecken på ägglossning. Snopet, snopet snopet...
Två alternativ.
Började testa först på dag 12 el 13 och såg ingenting då. Vet att jag då hoppade över en dag, kanske var det då som det skedde? Har iaf haft ont K brösten och de där typiska sekretet.
Kanske hade jag tidig ägglossning då? Eller så hade jag ingen ägglossning denna månad, något läkaren inte såg allt för förvånad över.
Sådant åtgärdas lätt, det är det lättaste vi kan åtgärda.
Alla prover fick jag remisser på, även AMH, ett prov jag länge faktiskt suktat efter. En återbudstid i början av feb, för oss båda. Måste ev in med ett nytt spermaprov också eftersom ett svar som lyder "det ser bra ut" inte är godtagbart här.

Det var tårar på väg dit och på väg hem. Så många minnen som kom tillbaka, som att tiden stått still.
Lättnad över att vara på gång, ledsen och uppgiven över att behöva ta tag i allt själv och kräva mer utredning än "slappna av".
Jag väljer ändå att försöka känna tröttheten och mentala utmattningen som ett tecken på att vi är på väg...
Vi är på väg... Det måste bara vara dags nu - in i fertilitetssvängen igen, äldre än någonsin.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards