minlangtan

Alla inlägg den 20 januari 2016

Av minlangtan - 20 januari 2016 22:26

Det är onsdagkväll och jag har två riktigt bra nätter bakom mig, hela nätter utan nattligt googlande.
Jag ligger i sängen och är så där härligt trött i kroppen efter mitt första cirkelgym. Två veckors rikligt aktiv fysisk aktivitet har gett effekt. Jag känns så mycket piggare och för varje prommis och varje träningspass så är jag så tacksam att jag inte känner av den där foten som jag kämpade så med i fjol, och inte alls kunde motionera med.

I eftermiddags fick jag ett härligt besked på mitt arbete som helt klart gav en stor portion nytändning och gav massor med välbehövlig energi.
En ansökan jag gjorde för många månader sedan, samlandes tjänstgöringsintyg, katalogutdrag, betyg och intyg. Idag kom beskedet, jag är antagen för steg 2 - ett projekt som ska göras i vinter och det känns helt rätt att ha det som projekt och mål nu i vinter.
Imorgon håller jag dessutom utbildning, en av mina absoluta favorituppgifter på mitt jobb. Sådant ger också energi.
Och all energi tas tacksamt emot för det var verkligen en tung period ett tag, med många tårar som svämmade över och som fick längtan att svämma över och som fick allt att kännas tungt och meningslöst.

Vi har lämnat in bygglov för utbyggnad och redan hunnit med tre kompletteringar fastän det legat hos handläggaren mindre än 2 veckor.
Nu hoppas vi att det är tredje gången gilt och att situationsplaner, rivplaner, medgivanden från lagfarna grannar, skalenliga mått och beräkningar är fullständiga och att vi får ett fint besked i vår.

Den här medvinden och energin behövs, och är så välkommen så...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards