minlangtan

Alla inlägg den 23 januari 2016

Av minlangtan - 23 januari 2016 10:37

Om 11 dagar får vi en plan hur vi går vidare. Ni som är inne i väntan eller tidigare gått igenom just väntan - ni vet att det är det enda som räknas just nu.
Hemma pratar vi mycket om IVF just nu. Några kanske skulle likna det vid att ta ut något i förskott, det värsta. Så är det inte för mig, för mig är det ett sätt att närma sig något som kan komma att bli vår verklighet.
Jag läser mycket, vi pratar om vilka i vår närhet som gör IVF, för ju mer man pratar om det, ju fler ser man.
Eftersom vi i såfall kommer bekosta detta privat så är vi fria att känna efter var och hur. Ska vi ge oss på ägglossningsstimulering först eller gå direkt på IVF?
Givetvis ska vi ta till oss läkarens rekommendationer.
Vi pratar här hemma, men lever också livet nu.
Just nu ligger jag i stugan med en ullpläd på mig och tittar på Nyhetsmorgon och njuter av tystnaden på landet.

Samtidigt som det känns att livet står på paus till dess att vi vet vad nästa steg blir, så tar vi ändå vara på varje dag, vi gör aktivt val att fortsätta älska varandra och det liv vi lever och väljer bort sådant som tar vår energi...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards