minlangtan

Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

11 dagar kvar...

Av minlangtan - 23 januari 2016 10:37

Om 11 dagar får vi en plan hur vi går vidare. Ni som är inne i väntan eller tidigare gått igenom just väntan - ni vet att det är det enda som räknas just nu.
Hemma pratar vi mycket om IVF just nu. Några kanske skulle likna det vid att ta ut något i förskott, det värsta. Så är det inte för mig, för mig är det ett sätt att närma sig något som kan komma att bli vår verklighet.
Jag läser mycket, vi pratar om vilka i vår närhet som gör IVF, för ju mer man pratar om det, ju fler ser man.
Eftersom vi i såfall kommer bekosta detta privat så är vi fria att känna efter var och hur. Ska vi ge oss på ägglossningsstimulering först eller gå direkt på IVF?
Givetvis ska vi ta till oss läkarens rekommendationer.
Vi pratar här hemma, men lever också livet nu.
Just nu ligger jag i stugan med en ullpläd på mig och tittar på Nyhetsmorgon och njuter av tystnaden på landet.

Samtidigt som det känns att livet står på paus till dess att vi vet vad nästa steg blir, så tar vi ändå vara på varje dag, vi gör aktivt val att fortsätta älska varandra och det liv vi lever och väljer bort sådant som tar vår energi...

 
 
Ingen bild

Carina

23 januari 2016 10:57

Så härligt det låter med lite medvind på jobbet, en underbar man att dela och prata ivf med! Ändå så klokt att njuta varje dag och vara här och nu. Vet precis den känslan att vänta på att få en plan men ändå vara här och nu. En plan är så skönt. Även om det går långsamt i "väntans tider" så är det ändå skönt. Man har datum och klockslag, möten och träffar. Även om man sååååå många gånger vill skruva fram tiden så dagen D kommer så är ni på ett sunt plan. I allafall idag med medvind intygen och er härligaà kärlek till varandra!

Jag håller tummarna för er plan och vad den ger er. Jag personligen skulle gå på ivf direkt även om det kostar mer. Tycker det ger mer svar. Men det är jag det.

Älskar din härliga blogg! Får mig att fundera på mina val och vilken framtid jag vill ha. Tack för att du vill dela med dig av ditt innersta på ett beskrivande och ärligt sätt.

minlangtan

23 januari 2016 15:49

Tack för din fina kommentar. Och visst har du rätt, vi har en underbar kärlek med på resan i vår väntan.

Om IVF kommer upp på tapeten så kommer jag gå på det direkt, men även lyssna objektivt på läkarens bedömning.
I vårt fall finns i dagsläget tack och lov ingen fundering kring att avstå IVF pga ekonomi!

 
Ingen bild

Carina

30 januari 2016 09:14

Skönt att slippa bekymra sig om den typ av ekonomi!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards