minlangtan

Alla inlägg den 3 februari 2016

Av minlangtan - 3 februari 2016 10:24

Nu är vi igång! Och det känns skönt. Besöket gick bra, och mina axlar var så mycket lättare när vi åkte tillbaka till stan efter besöket.
Vi är på helt rätt ställe och jag är glad att min oro över att något inte är som vanligt tas på allvar.
För så var det, mina ägglossningar är inte bra.
Helt normala värden på LH, FSH, Proklatin.
Progesteronvärdet på dag 21 var 18 vilket tyder på att ägglossningen inte var bra.
Mr spermier överöstes dock med goda ord. 45 miljoner/ml och riktigt starka och friska. TF är en man som sällan kallpratar eller skämtar, så när han berättade att det inte är ofta han får se så bra prov så blev jag sååå lättad.
Och så mitt AMH.
Ja, vad ska man säga. TF var själv förvånad - han trodde det skulle vara högre. Men nej, åldern har börjat gjort sitt. 1,2. Vilket inte är under normalt men också ett tecken på att vi inte ska låta det gå för lång tid.
Ny odling för GBS gjordes, och en tid bokades för hysteroskopi som görs under lokalbedövning.
Då passade han även på att kolla med slemhinna som endast var 6,9 mm på dag 17 idag. Det fanns dessutom någon ojämn svar sak mitt i slemhinnan som han tyckte såg lite konstig ut och ville kolla upp.

Planen som följer är hysteroskopi i slutet av nästa mens. GBS-odling lämnat.
Han tyckte vi skulle ge Letrozol en chans, en ersättning för Pergotime så att ägglossnigen kommer igång.
Detta tillsammans med Ovitrelle. Jag kommer alltså få kollas upp med VUL innan den ges.
Detta ska vi ge en chans i 3-4 månader innan vi hoppar på IVF.

Och så kommentaren under undersökningen - att jag har en liten bakåtvänd och svåråtkomlig tapp.
Hade Mr spermier varit sämre så hade han tyckt att vi ska hoppa på IVF på en gång, eftersom det faktorn gör det svårare för spermierna att simma upp till livmodertappen.

En plan... Det får räcka för nu...

Av minlangtan - 3 februari 2016 07:25

Den lite nervösa känslan som krupit allt närmare i takt med klinikbesöket, är i skrivande stund som borta.
Med spermaprovet i min BH, kan vi båda slappna av. Jag var så galet nervös på att Mr inte skulle pricka i röret. Det märks så väl på honom att även han är lugnare när det är avklarat.
Nu ska vi snart susa till grannstaden med ett rör mellan mina bröst, konstiga känsla.
Vi är på väg.
Det var ungefär här jag stod för 3 år sedan också, men önskan om en riktig plan utan innehållande "slappna av".
Nu ska den planen innefatta min älskade Mr. N
Kanske var det en mening med allt?

Off we go! Nu ska vi framåt, framåt framåt...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards