minlangtan

Direktlänk till inlägg 22 februari 2016

Är du nervös?

Av minlangtan - 22 februari 2016 13:23

Idag är det dags, ett första VUL.
Alldeles för tidigt för att kunna se det man vill se, men eftersom vi ska ut på långresa så vill man utesluta utomkveds. Så checken idag är egentligen bara för att titta så att graviditeten (oj vad det känns konstigt att säga) sitter i livmodern.
Jag har aldrig kommit till ett första VUL utan smärta och/eller blödning.
Så det känns annorlunda...

En sida av mig är lugn, jag känner mig trygg att jag vet att jag just nu är gravid (oj igen vad det kändes konstigt) och just nu är det enda vi vet, alla vi. För jag känner mina symptom väldigt väl och mina test kan inte bli starkare.
Brösten ömmar och har ändrat storlek på bröstvårtorna, jag mår illa på eftermiddagar och kvällar och när jag vaknar på natten måste jag äta ett kex eller en halv banan.
Så jag känner mig lugn i det, men sedan är jag givetvis spänd och förväntansfull men faktiskt inte särskilt orolig...

Idag är det dags...

 
 
JVJK

JVJK

22 februari 2016 13:36

Wii vad spännande! Gudars ultraljud är alltid lika läskiga tycker jag, har ett på fredag som jag nervösar mig för. Men vet du, jag tror och hoppas för din skull!!

Kramar

http://jagvilljagksnjagvagar.wordpress.com

 
Ingen bild

Cicci

22 februari 2016 15:19

O så spännande! Stort lycka till! Vad härligt att du känner dig så lugn. Tror det är magkänslan o den brukar alltid ha rätt så lita på den! Stort kram. Hoppas du uppdaterar oss så fort ni vet! Kram ❤ så glad för er skull!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards