minlangtan

Direktlänk till inlägg 27 februari 2016

Finns det några Trombylvänner?

Av minlangtan - 27 februari 2016 21:05

Jag är satt på Trombyl och jag blöder näsblod flera gånger per dag bara jag touchar slemhinnan i näsan.
Båda borrarna om vart annat...

Och down under, men det är inte livmoderslemhinnan som blöder ut, utan det är något som skadats vid VUL och som irriteras varje gång jag stoppar in Lutinus.
Läkarkontakt hävdar att det är normalt och att ett missfall hade börjat blöda ut eftersom jag blödit sedan måndagens VUL.
Det kommer alltså ingenting på trosskydd, jepp, ni får ta alla smaskiga detaljer men det är ju rätt vanligt bland dessa längtans bloggar.
Det kommer när jag torkar mig, och alltså ingen blödning i den bemärkelsen utan det kommer på papperet.
Någon annan som upplevt sig som mer lättblödande med Trombyl?

 
 
JVJK

JVJK

27 februari 2016 21:26

Hmmm hela vitsen med trombyl är ju att man ska vara mer lättblödande. Men ffa har jag för mig att lutinuset kan göra att slemhinnorna nertill blir skörare. Som gravid har dessutom många problem med näsblod, vet dock inte varför.

Ta hand om dig och försök att inte oroa dig för mkt 💚

http://jagvilljagkanjagvagar.wordpress.com

 
Ingen bild

Emma

27 februari 2016 22:11

Ett stort GRATTIS till plusset!!'
Jag fick min lilla flicka för 6 veckor sedan men under graviditeten var jag inte på gynakuten ett flertal ggr pga blödningar, ibland rikliga och vissa gånger bara på pappret när jag torkade mig efter toabesök. Trots att jag fick höra att det förmodligen berodde på Trombylen så kunde jag aldrig riktigt slappna av. Blödningarna avtog efter v 14.
Jag håller tummarna för att du skall slippa blöda så länge för det är verkligen psykiskt påfrestande, inte heller kul att spendera flera timmar på akuten varje vecka.
Hoppas att ni får en fantastiskt resa!
Kram!

 
Ingen bild

Maria

28 februari 2016 09:12

Varför är du satt på trombyl?

minlangtan

28 februari 2016 10:58

Sägs kunna minska risken för missfall...

 
Evl

Evl

28 februari 2016 09:19

Hej fina! Ja jag var precis som du. Lättblödande av Trombyl och också på livmodertappen när jag kom åt den med Lutinus. Jättejobbigt när det blöder men inget farligt.
Kram!!!

http://Ettvanligtliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards