minlangtan

Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Då borde vi kunna sätta check på det.

Av minlangtan - 20 mars 2016 08:34

I fredags avbokade jag allt som fredagen skulle innehålla. Vaknade med fruktansvärda smärtor men blödningarna kom inte igång. Och det var riktigt starka smärtor, som om det verkligen var på gång.
Vid 12-tiden ringde jag rådgivningen på KK. Ville inte komma in men samtidigt blev jag riktigt stressad över att veta att det skulle bli helg nu.
Hon kollade så att jag hade smärtlindring hemma för hon tyckte som att det lät på mig att det var på gång. Det var skönt att höra henne säga det, för jag orkade inte ha så här ont hela helgen.
Klockan 12.50 lägger jag på luren, tänker jag att jag ska vila en stund innan Mr kommer hem vid 14.00
Då skulle vi åka och handla var planen.
Lägger mig i sängen och känner hur någonting rinner.
Rusar in till toaletten och det rinner klarrött blod i massor.
Jag har aldrig varit med om något sådant. Det rinner och smärtorna är enorma.
Ringer Mr som slänger sig hem och möter en helt nerblodad sambo på toaletten.
Jag kan inte kliva upp, för det bara fortsätter att rinna tunnt rött droppande blod.
Jag hade väl förväntat mig en mens, men ingenting sånt.
Jag är chockad och har ordentligt ont.
Sitter där i nästan en timme innan jag ringer akutnumret på KK, på fredagar är det 14.00 som är sista chansen annars går allt genom akuten.
Jag frågar hur länge det ska rinna. Några timmar, sedan bör det lugna ner sig.
Hon tycker jag ska ta Tradolan, Diklofenac och Alvedon.
Och det rinner, rinner, rinner.
Och jag blir hög högre och högre på Tradolan. En skön dimma och jag pratar osammanhängande.
Natten blir lugn och när jag vaknar på lördagen så trodde jag att det var lugnt, att allt är ute ur mig. Jag var helt övertygad om att hinnsäcken kommit med första omgången som jag inte hann se.
Men efter en kramp vid frukosten så rusar jag in på toa - och då kommer den. Helt intakt. Som ett vattenfyllt litet plommon med något i.
Skönt! Lättnad! Ute!
Ledsen har jag redan varit så det räcker.
Eftermiddagen innebar mer blod och jag förstår inte vad det är som ska ut mer nu, för jag blöder rätt bra.
Vi har en check på KK senare i veckan och jag känner lättnad.

Mr har berättat för sin omgivning, för honom var det skönt att få göra det. Han har mötts av otrolig värme och medkänsla och det är skönt att inte behöva hålla någon mask uppe inför påsk då vi kommer träffas.
Jag är helt öppen med detta och jag tycker att det bör pratas mer om missfall än det görs idag, så jag pratar hellre än drar någon vit lögn om varför jag inte varit mig själv i veckan.
För som jag mått i veckan - men nu borde vi kunna sätta check på detta och gå framåt...

 
 
E

E

20 mars 2016 11:20

Ohh.. ta hand om varandra! Ditt inlägg gav mig tillbakablickar på våra missfall. Särskilt vårt första. Det var som om livet rann ur mig där på toaletten.. Ibland är det otroligt vad man faktiskt klarar att gå igenom <3

http://komlillamonster.blogg.se

 
Ingen bild

JVJK

20 mars 2016 12:17

Det enda jag kan komma på att säga är "åh fy fan"... Jag är plötsligt väldigt tacksam att mitt MF var så tidigt att det bara blev precis en vanlig mens!

Jag tycker det är super att ni är öppna. Jsg har alltid varit öppen med mina danmarksresor och allt runtomkring - det är vansinnigt att det ska vara så tabu.

Krama om dig och din Mr. Jag tänker på er!

minlangtan

20 mars 2016 13:43

Och jag tänkte på dig, visst blev du gravid ganska snart efter ditt missfall? Fick du en mens emellan?

Tack för omtanken fina du!
Kram

 
E

E

20 mars 2016 16:26

Om du menar mig så hade jag en mens emellan efter sista missfallet. Tiden mellan de andra missfallen var lite längre.

http://komlillamonster.blogg.se

minlangtan

20 mars 2016 16:27

Tack för att du delade med dig!
Är dina barn IVF-barn?

 
Ingen bild

JVJK

20 mars 2016 22:00

Och om det var mig du menade så hade jag en blödning mellan missfallsblödnkngen och det att jag blev gravid igen. Så här gick det fort till min stora chock. Jag trodde inte jag skulle kunna bli gravid en gång, än mindre två.

Jag tänker på dig! Är så glad att du har din Mr i allt detta <3
Kram

minlangtan

21 mars 2016 06:08

Tack!

 
E

E

21 mars 2016 06:51

Jag har inga barn. Har gjort flera ivf.. men denna graviditet är spontan.. märkligt nog!

http://komlillamonster.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards