minlangtan

Alla inlägg den 24 mars 2016

Av minlangtan - 24 mars 2016 12:08

Igår var det läkarbesök på KK. För mig var det ju ingen tvekan, jag hade blött ur allt.
Jag hade hört gott om läkaren, ett för mig nytt namn, jag som tycker att jag klarat av de flesta där, men hon var ny.
Och ja, det var hon. Hon kunde inte svara på någon fråga som jag hade, och det var inga specifika frågor.
Jag frågade hur ofostrig graviditet uppstår. "Oj, det är jag fel person att svara på"
Jag frågade också om jag kunde få ett återbesök och se om allt är borta eftersom jag fortfarande har 10 mm slemhinna att blöda ur. Läkaren jag var hos förra veckan sa att dom mer än gärna bokar en tid för en check att allt är borta, på hans egna förslag.
Så jag bad om en tid, kändes ju än mer viktigt när jag ändå har så mycket kvar.
"Ja, det vet jag inte hur jag ska kunna ordna"... och lång tystnad.
Då sa jag helt sonika, att då ordnar vi det på annat håll eftersom det verkade så besvärligt.
"Då är det väl bara att gå hem och fortsätta blöda då" sa jag...
"Är du missnöjd med handläggningen här idag?"
Här hade jag ju chansen, men jag kände redan nada förtroende för henne så jag ljög ihop något att jag givetvis respekterar deras kliniska rutiner på mottagningen.
Men jäklar i min låda vad arg jag var.
Jag tycker det är viktigt att man som patient får ställa sina frågor och funderingar.

När jag sedan kom ner på jobbet ringde jag mottagningen och bad om en telefontid hos min favoritläkare.
Och då ska jag berätta.
För även om vi går privat hos en klinik så måste alla kunna få bra vård inom det offentliga och jag tycker att en gynekolog faktiskt ska kunna svara på en sådan fråga och sedan missades alla typer av förhållningsdirektiv. Hur länge får jag inte bada? När kan vi ha sex?
Hur blir nästa mens?
Ingenting.

Och sedan när min Mr kommer hem så öppnar grannfrun fönstret och frågar när vi sätter igång och bygger ut. Mr svarar och får då en klämcheck kommentar att det bara är bebisar som saknas.
Det förvånar mig faktiskt att Mr tar det så hårt. Denna vecka har han sagt att det gjort ont i honom att höra dessa miljarder kommentarer som bara regnar över oss kring bebisar.
Jag har lärt mig att svara i från, jag hoppas att han lär sig också...

Nu packar vi bilen och åker till stugan för en påsk där. Det ska bli fint väder och vi ska njuta av att tiden går framåt och trevligt umgänge med nära och kära.
Idag bokades hysteroskopin och journaler beställdes till IVF-kliniken.
Det går framåt, och tur är väl det...

Glad Påsk ni alla fina!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards