minlangtan

Direktlänk till inlägg 11 april 2016

"Hej jag heter Katarina...

Av minlangtan - 11 april 2016 17:04

... och jag är sköterska på IVF-kliniken i Falun" presenterade det sig en kvinna för mig när jag direkt svarade på numret utan uppringnings-ID som det så vackert heter. Totalt oförberedd på ett samtal från dom.
Så lustigt, satt precis och hade mailkontakt med en annan tjej gällande IVF och så ringer det. Och jag som hade på min lista att ringa IVF-kliniken ikväll och ställa några frågor inför vårt besök. Och så ringer just hon.
Lustigt sammanträffande...
Känns stort.

Vi pratade lite om att kunna starta direkt beroende på vad som sägs vid samtalet och det gick bra.
Journalerna från KK hade kommit med inte från kliniken.
Illa illa trots 2 påminnelser.

Jag har fått veta att det pågår en studie kring Intralipiddropp i Falun.
Hon tyckte jag lät som en mycket bra patient för det.

Det känns som att vi snart är på väg och jag hoppas att denna väg är den väg som kommer leda till en familj, för nu är saknaden efter den pusselbit som aldrig funnits men ändå är den som fattas - så stor så stor.

 
 
IVFbullen

IVFbullen

13 april 2016 09:29

Så underbart! Håller tummarna!! :)

http://ivfbullen.wordpress.com

 
Intesomvitänkt

Intesomvitänkt

15 april 2016 16:25

Länge sedan jag kikade in här nu. Beklagar verkligen missfallet! Men va skönt att det är på gång med ivf nu. Förstår att det är skrämmande också. Minns så väl känslan innan. Jag håller tummarna och hoppas att allt går bra för er :)

http://Intesomvitankt.blogg.se

 
Där Rosor Aldrig Dör

Där Rosor Aldrig Dör

28 april 2016 15:17

Åå gulliga Catarina, min favvo syrra på IVF i Falun =)
Fast alla är faktiskt toppen där! Men just henne kom jag närmast och hon betyder mycket fortfarande.

Hoppas det är okej om jag länkar din fina blogg till min blogg. Säg till annars!
Vill gärna följa er resa och inte missa något :)

Kram Kram

http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

minlangtan

28 april 2016 16:34

Självklart är det okej! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards