minlangtan

Direktlänk till inlägg 22 april 2016

IVF - here we come!

Av minlangtan - 22 april 2016 15:54

Vi har nyss kommit fram till Loka Brunn, där vi ska tillbringa helgen. När vi ändå åkte till Falun så kan vi plussa på bilfärden och styra mot Grythyttan och Loka.

Och så blev det fredag, och dags för det efterlängtade besöket på kliniken.
Jag var redigt nervös hela morgonen och inte blev det mindre på plats i väntrummet.
Någon minut efter utsatt tid tog dr Jenny emot och vi fick ett bra samtal. Ärlig, rak och kommunikativ dialog, där beslutet skulle landa hos oss hur vida vi ville ge IVF en chans.
Vi fick information om studien och hon läste genom journalen.
Jag ställde alla mina frågor och fick som sagt ärliga svar.
IVF är ingen garanti vid upprepade missfall, men eftersom jag är ute efter Intralipiderna så är det ändå ett alternativ om man inte vill åka till Aten och få någon att skriva ut det där.
Och med IVF kan jag medicineras på ett helt annat sätt.

Om man deltog i studien så fick man Intralipiderna gratis och man fick ta NK-cellertest.
Det stora kruxet är att jag inte får Prednisolon samtidigt som jag deltar i studien. Vi resonerade ändå fram och tillbaka och kom fram till att jag tar möjligheten att gå med i studien, för med dessa tester som kommer att tas på mig så kommer vi att komma ett steg närmare lösning. Och Prednisolon finns ju kvar till nästa omgång, och då får man kombinera det med Intralipider.
Jag skulle däremot med säkerhet få ta Progynon.
Och det blir det korta protokollet med en hög dos av Menopur som start. I studien var Menopur det som gällde.
Åldern, AMH, BMI och bedömningen av ultraljudet bestämde dosen.
Så vid nästa start så kör jag igång...

Vi fick ingen riktig genomgång, utan hänvisades till vår hemklinik.

Just nu är jag mentalt helt slut. Lättnaden och nyfikenheten tillsammans med en lust att testa något nytt kom direkt när vi gick ut på gatan i Falun.
Nu några timmar senare är jag ordentligt slut och har bett min sambo vara tyst en stund, jag är mentalt helt slut. Tårarna kom nu också...
Det är många känslor och fler lär det bli...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards