minlangtan

Alla inlägg den 28 april 2016

Av minlangtan - 28 april 2016 07:36

Det är mycket att hålla reda på.
Av en ren slump så kom jag i kontakt med en annan tjej som deltar i samma studie som oss i Falun och jag frågade henne om hon fått någon skriftlig information om studien.
Hon svarade att hon bara fick ett 2-sidigt blad och att blodprov togs.
Redan där kändes något fel, vi har inte fått något av det.
Ringde IVF-kliniken i Falun och mycket riktigt, det missades, lika så samtycket. Jag hörde att någon sköterska sa att vi skulle fylla i något samtycke men det var så struligt och stressigt efter läkarbesöket.
Hon skulle skicka hem allt plus att hon skulle skicka med remisser för att ta dessa NK-celler.
Provet ska till Karolinska och fick inte tas på en fredag då det ska kunna skickas.

På eftermiddagen fick jag äntligen kontakt med hemortsläkaren som ska sköta kontrollerna fram till äggplock.
Min ordination på det korta protokollet hade kommit fram och vi gick igenom när jag ska kontakta dom och när första VUL kan tänkas bli.

Det blir mer påtagligt nu hur nära vi är start.
Skönt, men jag blir faktiskt irriterad att saker glöms bort, visst en liten detalj men för oss spelar det faktiskt roll att vi får vara med i studien eftersom vi valt bort annan medicinering framför att vara med i studien...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards