minlangtan

Alla inlägg den 20 maj 2016

Av minlangtan - 20 maj 2016 23:08

Nu är spruta 6 tagen. Undra hur många fler det blir?
Jag gissar på ÄP på fredag, men vi vet mer på måndagens ultraljud.
Min slemhinna ska ju vara redo också.

Sedan igår kväll känns det verkligen i äggstockarna och mycket riktigt, helt groteska ägglossningsflytningar.
Att ta dagens prommis kändes konstigt, det ilar och drar i äggstockarna och tar emot.
Och efter kvällens spruta var det åter full aktivitet där nere.

Jag är helt fascinerad av kroppen och vad som går att få fram rent fysiologiskt. Menopuret påverkar ju hypofysen att utsöndra mer LH.
Fascinerande är ordet...
Och för dom i min omgivning som vågar fråga (ja, det skulle vi kunna skriva ett eget inlägg om) så blir reaktionen ofta den samma, total häpnad över vad man kan göra med hjälp av vetenskapen...

Ikväll blev det en välbehövlig kväll på stan för mig. Hade gärna stannat än stund till men ville sköta sprutorna hemma, och så fick det bli. Jag är glad för den stund som blev då dagen idag varit tung. Många tankar och rädslor som fick ta för stor plats.
Imorgon väntar dock en 40 års-fest så både Menopuret och Orgalutranet får följa med i väskan.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards