minlangtan

Alla inlägg den 23 maj 2016

Av minlangtan - 23 maj 2016 19:08

Så kom samtalet från Falun.
"Hej, jag heter ... och är sjuksköterska på IVF-kliniken i Falun och jag vill hälsa er välkomna på äggplock på fredag"
Vi kom till äggplock!
Ett stort delmål för mig, att få kvalificera sig till äggplock.
Ordinationen blev att fortsätta med Menopur idag och imorgon, tillsammans med Orgalutranet.
På onsdag tas Orgalutranet klockan 18.00 och klockan 20.00 så ska Ovitrellen tas.
Tidigt på morgonen på fredagen ska vi vara på kliniken för äggplock.

Det känns bra!
Och Östradiolvärdet var på 2763, så det var som det skulle.
Några dagar till med sprutor men sedan går vi in i en annan fas och hoppas att mina äggblåsor innehåller ägg.

Av minlangtan - 23 maj 2016 11:38

Idag var det dags för ultraljud nr 2 på distanskliniken.

Nervöst även denna gång och sena var vi eftersom provtagningen av Östradiolet hade dragit ut på tiden.

Upp i stolen och först mättes slemhinnan - 11,3 mm och WOW, jag som haft problem med min slemhinna som ofta varit tunn. Jag andades ut.

Och så höger äggstock - 4 st jämnstora på 14-15 mm, och på vänster minst 3 st i 15 mm storlek. En hel del mindre som inte mättes på båda.

Både jag och Mr tyckte att läkaren var mycket mer avslappnad idag, liksom tidigare gång.

Han sa själv att han var förvånad över att jag fått fram så många blåsor i förhållande till mitt AMH-värde och FSH.

Lättnad lättnad lättnad, jag och Menopur är vänner, min kropp gillar Menopur!

Han ville att jag skulle ta dubbel hos Ovitrelle, då man sett att det ger lite bättre äggmognad.


Innan vi lämnade kliniken så visade sköterskan hur ägglossningssprutan skulle tas och sedan rullade vi tillbaka till våra respektive arbeten.


Nu inväntar jag telefonsamtal från Falun om besked när äggplock blir, men han trodde torsdag eller fredag.


Bara det att jag svarade så bra på Menopuret är för mig en seger i sig.

Nu får telefonen ha sitt ljud på och jag väntar otåligt på besked om vilken dag det blir, spännande!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards