minlangtan

Direktlänk till inlägg 26 maj 2016

På plats för plock...

Av minlangtan - 26 maj 2016 18:58

Då är vi framme i Falun och redo för morgondagens äggplock.
Vi bor även denna gång på det mysiga hotellet som kliniken har avtal med. Mysigt och trevligt och närheten till kliniken så man slipper ställa om bilen.

Jag har verkligen haft känslorna utanpå idag. Många tårar har det varit. Inte ett dugg rädd för smärtan eller att behöva göra om denna sprutperiod, utan det är helt andra rädslor, liksom när jag går till tandläkaren så är jag orolig att jag blir utkörd för att jag var stans sämsta tänder. Absolut ingenting som hänt eller som kommer att hända, men det kanske är det där med att man är blottad och beroende av andra.
Rädd att överläkaren kommer fram imorgon och säger "Nähej, ni är inte välkomna tillbaka, vi kommer inte hjälpa er nästa gång, ni är ett hopplöst fall".
Larviga känsla, men den finns där...

Och så rädslan för reaktionen om det blir noll ägg, eller ingen befruktning och ingen återföring.
Min egna reaktion.

Nu ska vi snart gå ut på stan till den restaurang vi åt på när vi var här på konsultation förra månaden.
Önskar mig några timmars sömn innan vi ska vara på kliniken tidigt imorgonbitti...

 
 
Ingen bild

JVJK

26 maj 2016 20:04

Ja min situation är annorlunda nu - men för inte så många år sen stod jag där du är. IVF.

Jag fick max ut typ tre el fyra ägg. Befruktningsgraden var kass. Jag har tom varit med om noll befruktning. Och vet du vad, det är rent vidrigt men man överlever det oxå. Och kliniken avvisade mig inte ;)

Stor kram och massa lycka till imorgon!!!

 
Ingen bild

Lotta

26 maj 2016 20:30

Stort lycka till imorgon!

 
Ingen bild

Livets underverk

26 maj 2016 20:37

Hoppas ni for en riktigt god natts sömn och en härlig korg med ägg på kliniken imorgon! Stor kram

 
Ingen bild

Cicci

26 maj 2016 21:36

Stort lycka till imorgon! Förstår din rädsla men jag tror verkligen på er!! Håller tummarna. Kram

 
Ingen bild

Emma

26 maj 2016 21:41

Min gamla hemstad. Flyttade därifrån för ett år sedan. Fika på Bryggcaféet om det är fint väder! Restaurang/café Kopparhatten är också fint, där kan man också passa på att kika i Dalarnas museums lilla museishop (och själva museumet) i samma hus. Finns små folkdräkter för minimänniskor där, tips sen när det här gått vägen, för det ska det göra! Made in Dalarna. Lycka till i morgon!

 
Ingen bild

Pa i Gbg

26 maj 2016 22:00

Hej, har läst länge men aldrig kommenterat eller presenterat mig. Kommenterar från mobilen o vet inte om du har en mailadress dit jag kan skriva för att presentera mig.
Nåväl, önskar er stor lycka till imorgon o tänker berätta lite om min resa.
Jag lyckades mot alla odds att bli gravid maj 2012 efter ivf som ensamstående. Jag var då 45,5 år, mina hormonvärden urusla och mitt amh på 0,07! Jag fick ut tre ägg, alla befruktades men endast två var bra efter två dagars odling. Satte in båda och ett fäste! Hade en underbar graviditet när jag ser tillbaka, det enda var att jag hade svårt att ta till mig att fostret levde fram tills dess att jag hörde första hjärtslagen i slutet av okt -12. Idag ser jag att det var pga rädsla att det skulle gå åt skogen då det verkligen var min allra sista chans till ett barn.

Nu lever jag med min treårige son o är ofantligt tacksam till CFC i Köpenhamn som lät mig göra ett sista försök trots de urusla förutsättningarna. Jag var fullt medveten om hur små möjligheterna var men behövde få göra ett sista psykologiskt ivf för att kunna gå vidare i livet som barnlös. Jag gjorde totalt 13 inseminationer, ett avbrutet ivf med gonal-f och två med menopur full styrka.

Så lycka till, provsvar säger en del men inte allt!

 
Ingen bild

Josefin

26 maj 2016 23:36

Så mysigt hotell. Men jag tycker största fördelen är att det serveras middag där.
Lycka till imorgon! :)

 
Där Rosor Aldrig Dör

Där Rosor Aldrig Dör

26 maj 2016 23:37

Åå de där hotellet är väldigt hemtrevligt och mysigt, bodde med min syster där vid lucia 2014 =)


Inte blir ni utkörda inte, vi hade ingen tur alls där med mina ägg..men de lyssnade på oss och gav oss flera chanser precis som jag ville, innan de sa stopp.

Stort Lycka till imorgon!

Kram från B

http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards