minlangtan

Alla inlägg den 29 maj 2016

Av minlangtan - 29 maj 2016 16:30

Igår kände jag mig ganska fräsch rent fysiskt, den värsta smärta borta.
Bytte gardiner och hade mig i hemmet, det kändes helt okej.

I natt vaknar jag och har superont i magen. Jag kan inte säga var och hur, men det trycker på något helt enormt och jag får panik av att ligga, att sitta är obekvämt men att stå lutad mot en vägg är skönt.
Lungor, tarmar och blåsa, allt känns jättesvullet. Att gå gör jätteont. Och magen är så svullen och hård.
Vi ringer 1177 som tycker vi ska åka in, och väl där blir vi snabbt omhändertagna.
Men den tar det stopp. Hamnar på ett gynrum och en supergullig sköterska kommer in och frågar om jag också varit i Falun, hon var i Falun och satte in för en vecka sedan.
Och sedan berättar hon hur hon mått alla hennes äggplock.
Väldigt öppet och personligt men väldigt välkommet av mig.
Hon berättar att jag kommer få vänta, endast en läkare som har hand om förlossning, vårdavdelning och akut.
Jag får ligga på bristen och jag känner hur jag börjar slappna av, en himlens skön ställning som jag inte kunnat hitta på hela natten. Ingenting som tröck på något.
Jag ligger och väntar i dryga 2 timmar och känner sedan att jag måste på toa, och aj, då känner jag hur ont jag har i buken.
Jag lägger mig ner igen och väntar lite till, sedan ger jag upp.
Skulle åka och fira min mamma och kände att jag fått en bekräftelse på att det är normalt att må så här efter ett äggplock och att det är vätska som trycker på i buken...

Sköterskan förstod mitt val, vi får ju förhoppningsvis en läkarkontakt imorgon...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards