minlangtan

Direktlänk till inlägg 11 juni 2016

Note to your self: jag är en sån som får mens trots Progynon och Lutinus

Av minlangtan - 11 juni 2016 15:49

På RD 12 kom blodet, men jag har redan sörjt de sista dagarna. Jag har vetat och känt i kroppen.
Så när blodet kom i morse så var det mer ett konstaterande.

Jag har använt känsloparlörens alla känslor och känner nu bara ett lugnt konstaterade - IVF 1 är över.
Jag är inte förkrossad, men jag är ledsen.
Jag tycker ändå att processen varit positiv, det som varit jobbigt har varit att ruva den sista veckan. Det har sugit, milt uttryckt.

Nu ska kliniken sommarstänga, vi ska hitta tillbaka till det fina intima som vi inte sett röken av på en månad.
Vi ska fylla sommaren med fina minnen och jag ska framförallt njuta av att vara hormonfri.
Det ska verkligen bli skönt att få tillbaka sin kropp igen.
Men på tisdag ska jag först ringa till Falun och få en plan för nästa steg - att återföra frysisarna.

Läkarna kunde ju inte säga att IVF var vår rätta väg att gå eftersom jag uppenbarligen kan bli gravid på egen hand, så kanske är det därför jag inte är så förkrossad. Eller så är det just förkrossad som jag var i förrgår.
Jag ångrar inte att vi testade och vi kommer testa igen, sommaren ska bara komma i mellan...

 
 
Ingen bild

JVJK

11 juni 2016 16:49

Fan. Jag hoppades så att det bara var för tidigt test...

Kramar!!

 
Ingen bild

Canada

11 juni 2016 23:04

Så otroligt tråkigt att det inte tog sig!! Men kan förstå din känsla av att "slippa" alla hormontillskott under sommaren och låta kroppen vila. Min kropp får iaf panik så fort jag försöker tvinga den till något. (Antagligen därför jag får 5mf senaste åren med). En fråga, hur kom det sig att du fick progynon ? Jag skall själv göra ett FET i Falun i veckan om kroppen vill komma igång med ÄL och har funderat på och be om det.... Njut av sommaren med god mat och dricka <3

minlangtan

12 juni 2016 07:45

Progynon ges om man har tunn slemhinna eller om man har kort lutealfas.
Lycka till!

 
Ingen bild

Evl

12 juni 2016 12:59

Fan också. Så ledsen vännen. Att ruva är fan fruktansvärt men skönt att du har en positiv känsla. Ni har ju så fina blastisar i frysen så kanske ett frysförsök är vägen för er. För många funkar det bättre då kroppen slipper alla jobbiga hormorner innan.
Massa kramar!!

 
Där Rosor Aldrig Dör

Där Rosor Aldrig Dör

12 juni 2016 16:01

Kan bara beklaga det som skett! Så jävla tråkigt!
Men som sagt ni har fina små eskimåer i Falun som väntar på er <3
Skönt att ta sommaren och ladda batterierna å slippa alla dessa hormoner för en stund =)

Kram från B

http://darrosoraldrigdor.blogspot.com

 
Ingen bild

Lotta

13 juni 2016 07:46

Du har så bra inställning! Det är så lätt att låta barnlösheten ta över så att ingenting blir roligt och allt känns meningslöst. Skönt att du ser fram emot sommaren och allt hopp som finns framför er!

 
Ingen bild

MP

13 juni 2016 18:53

Den största och varmaste av kramar! Ta hand om dig och varandra nu och hoppas ni får en underbar sommar tillsammans. <3 <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av minlangtan - 17 mars 2019 20:50

En spontan graviditet, en lycka, en till pusselbit, en komplett familj med två små barn. Älskade lillebror med den mest stolta lilla storasyster som finns... Livet, du gav mig detta. Tack! ...

Av minlangtan - 15 juni 2017 10:27

Så var hon här, vår älskade dotter. Vi lämnades att mysa som det står i journalen. Jag fick sys 4 ytliga stygn och häpnar fortfarande att det bara blev den skadan. Ingen läkare behövde vara inblandad i vår förlossning, och det var en stor seger för m...

Av minlangtan - 13 juni 2017 16:57

Vi befinner oss nu alltså på sal 4 på förlossningen - och vi ska äntligen bli föräldrar. Det är 48 timmar sedan vi kom in för igångsättning. Timmarna jag slumrat till kan räknas på ena handen, jag är trött, lycklig men också trygg. Klockan är strax...

Av minlangtan - 12 juni 2017 07:13

Efter lunch på måndagen fick jag min första dos Cytotec. Man kunde få 8 doser/dygn och varje dos övervakades av en CTG-mätning och man fick en dos varannan timme. Däremellan var vi fria att göra vad vi ville. Eftersom dosen startades på eftermiddagen...

Av minlangtan - 11 juni 2017 04:16

I vecka 41+1 hade jag en tid för igångsättning då hon inte visade några som helst tecken på att vilja komma ut själv och i vårt landsting är det 41+0 som gäller för IVF-bebisar. Vi var riktigt redo och väskorna stod nere i bilen och väntade medan vi ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards