minlangtan

Alla inlägg den 14 juni 2016

Av minlangtan - 14 juni 2016 14:44

Det är ju TD idag, så jag skulle ringa och meddela mitt svar till IVF-kliniken.

Jag trodde nog inte att det skulle vara så jobbigt som det faktiskt var.

För det var det...


Vi pratade om frysisarna som ligger där, och väntar på att bli återförda.

Jag vill gärna göra det ostimulerat men vet inte om jag vågar.

Mitt progesteronprov på dag 21 var ju lite på gränsen också... Taskig ägglossning, någon slags rubbning.

Men jag kan inte släppa det, var det tillfälligt.

Hur som... så bestämde jag och IVF-kliniken att jag skulle kontakta min distansklinik för att rådgöra.

Och det har jag gjort, och helt enkelt bestämt att jag vill ta om progesteronprovet och kolla om det fortfarande är lite på gränsen, sedan vill jag testa en omgång med att ta Ovitrelle när jag får omslag för att se om det ger längre lutealfas. Nu går inte dessa två tester att köra samtidigt, så vi börjar med en natuell cykel och kollar hur progesteronprovet ser ut på dag 20 denna gång. Och så testar vi Ovitrelle vid omslag på cykeln därefter, och ser om jag får längre cykel av det.


Och så till baksidan av detta med frysåterföring (FET) och det är att omslag inte får bli på en måndag, får då kan de inte hjälpa till. Och det kan också vara fullt, så att man får vänta till nästa månad.

Just dessa två grejer ville jag inte ens tänka på... men jag blev så där äckligt påmind om det.


Nu ska sommaren få komma emellan,jag ska hålla koll på min ägglossning (bara använda de rosa från Clearblue var ordern från kliniken) och hoppas på mindre spottings och längre lutealfas.

Och jag ska njuta i massor av den bästa sambon som jag har och se när vår utbyggnad tar form.


Och så ska jag peppa mig själv att FET faktiskt också kan gå...


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards